Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Debbi - Při nahrávání jsme se dobře bavili

Debbi - Při nahrávání jsme se dobře bavili

Vydáno: 15.05.2013 17:50 v sekci Rozhovory - Kateřina Hejdová | foto: Universal

V SuperStar neuspěla, přesto si ji příležitosti hledají samy. S producentem Martinem Ledvinou nedávno dokončila druhé album, které po kolovrátkovém hitu "Touch The Sun" nabízí dospělejší muziku, našla si ji Jana Kirschner i Ivan Kral, kteří na desce hostují. Při osobním setkání je Debbi ale pořád stejně rozverná.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Debbi
© Universal
Na albu jste pracovali celý rok. Zalitovala jste během té doby, že jste po vyřazení ze SuperStar zvedla telefon a kývla Martinu Ledvinovi na spolupráci?

Debbi: Ne. Zatím ne. Naopak, jsem teď absolutně a bezprostředně šťastná za to, co dělám. Samozřejmě ve chvílích, kdy jsem úplně brutálně nestíhala školu, měla jsem pět koncertů v týdnu a ve škole mě čekaly písemky, jsem si říkala: Co může být horší než tohle? Někdy jsem měla opravdu pocit, že nakonec nestihnu vůbec nic a budu si muset vybrat, jestli dělat hudbu, nebo dostudovat školu. Nakonec jsme to ale ustáli a deska je na světě.
Martin Ledvina: Na konci jsme měli trochu pocit, že bychom si od sebe měli odpočinout, ale to bylo spíš tím, že jsme byli na konci toho krásného kreativního tvůrčího procesu a už jsme se zabývali v podstatě jen takovými maličkostmi. V té chvíli jsme to už opravdu chtěli mít celé z krku. Na druhou stranu jsme ale nechtěli konec své práce uspěchat, takže jsme se pocvičili v trpělivosti a album dodělali v klidu a společně.

Takže nepatříte mezi ty tvůrčí dvojice, které se při společné práci zásadně dohadují či rovnou hádají?

D: Zřejmě ne, protože mezi námi dosud žádný zásadní konflikt nevznikl. Samozřejmě že se objevily skladby, které se nám nelíbily oběma. Domluvili jsme se, že je všechny stejně nazpívám, a když se při jejich interpretaci nebudu cítit dobře, tak je na desku nedáme.

Debbi
© Universal
Měla jste tím pádem poslední slovo?

D: My ho vážně máme oba dva, prostě se vždycky dohodneme ke vzájemné spokojenosti. Martin ví, že nechci a nemůžu zpívat něco, co se mi nelíbí, a nenutí mě do toho.
ML: Ale já bych to tak ani nechtěl! Moje práce jako producenta spočívala v případě Debbi v tom, že jsem se snažil reagovat na to, jaká je jako umělkyně. Netočil jsem svoji desku, točil jsem Debbiinu desku, což znamená, že jsem měl, dejme tomu, vizi, jak má album znít, v jakém kontextu se ocitne. Ale vždycky se spolu dostaneme do bodu, kdy je Debbi buď nadšená, protože se jí skladba líbí, nebo se jí to zpívá špatně, a pak se snažíme přijít na to, čím to je. Jestli textem, nějakým nástrojem nebo náladou skladby, která jí nesedí. Ponechal jsem jí právo veta, aby ta deska vypovídala něco o ní, ne o mně. Chtěl jsem, aby byla šťastná, aby mohla sebevědomě ty skladby prezentovat, a to by šlo těžko v momentě, kdy by si jimi nebyla jistá.

Tím pádem to platí asi i opačně - také jste nelitoval, že jste si Debbi vybral, přestože z televizní soutěže vypadla v semifinále?

ML: Vůbec ne, to je naopak důvod, proč si tolik rozumíme. Kdybych si ji před těmi skoro čtyřmi lety sám nevybral, možná by bylo všechno jinak. Jenže já si ji vybral a ne náhodou, máme podobný vkus, i když patříme každý do jiné hudební generace. Žádná komplikace.

Debbi
© Universal
Souhlasíte s tvrzením, že album zní, jako byste od "Touch The Sun" stihla prožít další život? Že jste dospěla?

D: Určitě je tam nějaký posun a myslím, že se dá nazvat dospěním. Na prvním albu se podílela spousta lidí a je to na něm znát, je takové rozvířené. Postupem času jsem se naučila některé věci vnímat jinak než dřív a slyšet to, co jsem před tím neslyšela, cítit věci, které jsem dřív necítila. Určitě jsem se při práci na druhé desce cítila lépe, přijde mi to přirozené.
ML: Ona se proměnila i naše spolupráce, při práci na první desce ani Debbi sama pořádně ještě nevěděla, co chce. Když jsem se jí tehdy třeba zeptal, jak chce, aby ta deska zněla, ona celkem logicky vůbec nevěděla, co mi má odpovědět. Neměla s nahráváním žádnou zkušenost.

Debbi...

Debbi
...začínala s hudbou v šesti letech, kdy ji rodiče přihlásili na hodiny klavíru. Jejím původním životním plánem byla nicméně profese veterinářky. "To, že by se moje cesta mohla upírat hudebním směrem, jsem si uvědomila až díky SuperStar," konstatuje na svých internetových stránkách. Do soutěže se prý navíc nepřihlásila s vidinou snazšího hudebního rozletu, ale kvůli prohrané sázce. "V prvních kolech jsem se pokoušela spíš vypadnout. Můj záměr ale nevyšel, a tak jsem se začala opravdu snažit," vzpomíná na účinkování v soutěži, v níž skončila v semifinálových kolech. Všiml si jí tam ale producent Martin Ledvina, který ji oslovil ke spolupráci a s nímž předloni natočila i své první album "Touch The Sun", stejnojmenný singl byl v roce 2011 Akademií populární hudby nominovaný na cenu Anděl jako skladba roku.

Vlastním jménem Deborah Kahl se narodila v roce 1993 v Dortmundu, od deseti let žije v Praze. Studuje střední školu, v budoucnu se hodlá věnovat profesionálně zpěvu. Její aktuální album "Love, Logic & Will" vzniklo pod producentským dohledem Martina Ledviny. Ten se v posledních letech zapsal úspěšnou spoluprací s Anetou Langerovou, Lenkou Dusilovou, Tomášem Klusem nebo Markem Ztraceným. Mezi hosty se na albu vyjímají Jana Kirschner a Ivan Král.

Dočetla jsem se, kromě Beatles jste bývala fanynkou Britney Spears, což mě překvapilo.

D: Jo, to už je ale také pár let (směje se). Nejvtipnější je ovšem v tomhle směru moje příhoda, kdy jsem dostala od rodičů lístek na koncert Pink, ale z nějakého důvodu jsem pořád žila v domnění, že jdu na Britney. Vzala jsem si s sebou obrovskou reklamu na Pepsi, což byla Britney Spears v životní velikosti. A když jsem ji pak přinesla k Pink, aby se mi podepsala, usmála se a té papírové Britney ulomila malíček, který jí při držení mikrofonu trčel natažený od ruky. V té době se totiž právě nemusely.

Debbi
© Universal
Vaším současným idolem je tedy Pink?

D: Nemám už žádné idoly, ta Britney byla výjimka. Teď se mi líbí spíš jednotlivé písničky. Mám strašně ráda Adele, Beyoncé, Aliciu Keys, jediní, kteří to všechno přežili, jsou asi Beatles. Ty mám ráda pořád.

Proč vlastně nezpíváte v češtině?

D: Protože jsem zatím kromě jiného nenašla český text, který by se mi líbil. Proti češtině nic nemám, ale přiznávám, že při zpěvu mi nějak pořád nejde do pusy, jsem zvyklá zpívat anglicky. Je to pro mě zatím jednodušší, nechtěli jsme nic lámat přes koleno, a tak jsme to tak nechali. Do budoucna ale češtinu rozhodně nevylučuju!

Co znamená název "Love, Logic & Will"? Co mají společného láska, logika a vůle?

D: Jde o slovní hříčku, která nepřímo naráží i na okřídlené heslo sex, drogy a rock'n'roll. Chtěli jsem jasný, výmluvný a úderný název.
ML: Dobře to zní (usmívá se). Ať si to každý vyloží, jak chce, sex, drogy a rock'n'roll spolu také nemají zas až tolik společného. Prostě to pořekadlo lidi přijali, protože to k té kultuře patřilo, a hotovo. Stejné je to s názvem Debiiny druhé desky.

Debbi, Benátská noc 2012, Areál Vesec u Liberce, 29.7.2012
© Tomáš Parkan / musicserver.cz
Máte to velké štěstí, že si vás muzikanti hledají sami, kromě Martina vás oslovila ke spolupráci Jana Kirschner a Ivan Kral. Sešli jste se osobně?

D: Máte pravdu, že v tomhle směru mám velké štěstí a ani nevím, čím jsem si ho zasloužila. Osobně jsem se zatím neviděla ale ani s jedním z nich, komunikovali jsme pouze elektronicky. Ivan Kral měl být původně jen autorem jedné z mých nových skladeb, ale napadlo nás ho přizvat k duetu a on souhlasil. Toho si nesmírně vážím.

Už jste se rozhodla, jakému žánru se budete věnovat?

D: Nad tím jsem zatím moc nepřemýšlela, nepřipadá mi to důležité. Jednotlivé písničky se k sobě musejí hlavně hodit, ladit k sobě, to jsem řešila spíš.
ML: Dneska už hudební žánry obecně nikdo neřeší, rock se přibližuje k folku a naopak, a tak je to se všemi současnými hudebními směry. Mezi muzikanty žánry většinou nikdo neřeší, neskládáme písničky s tím, že by měly někam patřit. Řešíme jednotlivé skladby. Možná se dá říci, že jde o žánr zvaný pop, ale pop podle mě není žánr nebo styl, to je stav. To je stejné, jak když nám někdo říká, že děláme komerční muziku, ale tu neděláme my, to z nás dělají davy lidí, kteří nás poslouchají.

Nekalkulujete dopředu s komerčním úspěchem?

ML: Ne, my to totiž ani neumíme. Jestli to někomu vychází, prosím. Ale my ten případ opravdu nejsme. Samozřejmě nás ten úspěch těší minimálně proto, že nám umožní nadále profesionálně pracovat. Spousta lidí má naprosto zkreslené představy, že po prvním úspěchu se dostanete do zajetí nějakých producentů nebo vydavatelů, kteří vám diktují, co dělat, a nepustí vás samotného pomalu ani na toalety. Ve skutečnosti to tak ale nefunguje, alespoň my takové negativní zkušenosti nemáme.

Už jste se tedy definitivně rozhodla, že se hudbě budete věnovat profesionálně?

D: Určitě. Pokud to jen trochu půjde, budu se zpěvem živit. Doufám v to, ale nerada bych to teď zakřikla.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Slavná alba: Spletitý velkofilm "Goodbye Yellow Brick Road" je dodnes považován za nejlepší desku Eltona Johna
Publicistika: Slavná alba: Spletitý velkofilm "Goodbye Yellow Brick Road" je dodnes považován za nejlepší desku Eltona Johna Nechtěl zpívat, chtěl skládat muziku. Jenže pak zjistil, že jediný, kdo by mohl zpívat jeho skladby, je on sám. Řeč je o Eltonu Johnovi, jedné z největších hvězd, kterou kdy populární hudba měla. Nebýt desky "Goodbye Yellow Brick... čtěte zde
Vydáno: 15.05.2021 09:00 v sekci Publicistika
0
Herbert feat. Y'akato - The Way 8/10
Audio: Herbert ohlašuje nové album introvertní elektronickou ukolébavkou "The Way" Matthew Herbert připravuje na letošní podzim novou studiovku svého projektu, v jehož názvu využívá pouze své příjmení. Deska se bude jmenovat "Musca" a vyjde 22. října u vydavatelství Accidental Records. Britský elektronický... čtěte zde
Vydáno: 14.05.2021 08:05 v sekci Audio / Video | Audio
5
The KLF - The White Room (The KLF 1989 Director's Cut) 9/10
Recenze: The KLF dali virtuálnímu soundtracku "The White Room" nový sestřih The KLF ohlásili svůj návrat do doby streamovací. Série rarit má mít šest částí, jsme tedy v polovině. Tentokrát nadešel čas na jednu zásadní kapitolu tohoto příběhu, legendární album "The White Room". I v tomto případě... čtěte zde
Vydáno: 13.05.2021 12:45 v sekci Recenze
1
Pohled do českých hitparád - 18. týden 2021
Tomáš Klus opanoval s písněmi o Babišovi a Zemanovi český albový žebříček Kontroverzní téma nové desky Tomáše Kluse u posluchačů zafungovalo. Zpěvákova novinka "ČAUČESKU", která obsahuje kritické písně na adresu Andreje Babiše a Miloše Zemana, je u nás aktuálně nejprodávanější. V čele rádiového... čtěte zde
Vydáno: 12.05.2021 17:00 v sekci Novinky | České hitparády
12
Royal Blood - Typhoons 8/10
Recenze: Royal Blood na "Typhoons" zdárně experimentují s elektronikou Royal Blood z Brightonu jsou zpět. Se třetí řadovkou "Typhoons" jim produkčně pomohli Paul Epworth a Josh Homme z Queens Of The Stone Age. Ačkoliv si na ní Mike Kerr a Ben Thatcher zachovali svůj typický jednoduchý rockový groove,... čtěte zde
Vydáno: 12.05.2021 08:00 v sekci Recenze
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Nové desky 4/2021 - od Weezer přes Accept po Stevena Wilsona (02.02.2021 15:30)
- Video: Jana Kirschner v novém videu věří, že "Láska neumiera". Píseň napsala k výpravnému seriálu "Slovania" (20.01.2021 10:42)
- Rozhovory: Aid Kid, Martin Kyšperský a Jakub König - Jak se nám spolupracovalo na "Řece" Lenky Dusilové (24.11.2020 17:00)
- Rozhovory: Kateřina Marie Tichá - Když dám na svou intuici, nabízejí se mi krásné věci (07.10.2020 18:00)
- Box "Later Years" nabízí komplet tří posledních alb Ivana Krale (10.09.2020 15:12)
- Video: Jana Kirschner s Vojtou Dykem vás zvou "Na okamih" do ráje klidu a naděje (22.03.2020 09:06)
- Nové desky 6/2020 - od Justina Biebera přes Hollywood Undead po Puss N Boots (19.02.2020 13:45)
- Vychází usměvavé album nových písní Ivana Krále (15.02.2020 09:38)
- Zemřel Ivan Král (02.02.2020 23:25)
- Recenze: Slovo "Neuvěřitelný" je v životním příběhu Ivana Krále zcela na místě (01.02.2020 09:00)

ALBUM TÝDNE 19/2021

Floex
Papetura (Original Game Soundtrack)

Tomáš Dvořák patří už roky mezi uznávané mistry soundtracků k herním adventurám. "Papetura" je však zároveň důležitý milník v jeho kariéře - Floex se zde posouvá do nového teritoria na rozhraní ambientu a neoklasické hudby. Vytváří tak pestrobarevný, hravý svět. Nádherný svět.

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Bruno Mars Tomáš Klus Coldplay Lady Gaga Taylor Swift Kryštof Ewa Farna Metallica Viktor Sheen Foo Fighters Vypsaná fiXa Mirai Billie Eilish David Stypka Selena Gomez Pink Floyd Beyoncé Metronome Prague Madonna AC/DC
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2021 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver
Zavřít reklamu