Milovníci popu se v roce 2008 dočkali nečekaně dobrého debutu neokoukané Kerli a na nové skladby si museli počkat dlouhých pět let. Jenže - pokud jste si oblíbili Kerli z roku nula osm, můžete nové písničky vyhlížet dál. Kerli z roku 2013 je totiž upocená diskotéka, která s prvotinou nemá nic společného.
4/10
Kerli - Utopia (EP)
Vydáno: 18.03.2013
Celkový čas: 27:28
Skladby: Can't Control The Kids, The Lucky Ones, Love Me Or Leave Me, Here And Now, Sugar, Chemical, The Lucky Ones (Syn Cole vs. Kerli)
Skladby jako
"Hurt Me" či titulní
"Love Is Dead" z
prvního dlouhohrajícího zářezu estonské divoženky
Kerli udělaly ze zpěvačky novou modlu říznějšího popu. Nebylo se čemu divit - její hudba nepostrádala atmosféru, hutné a přitom melodické kompozice a brala si to nejzajímavější z žánrů, jako jsou pop, rock či elektronika. Dlouho ohlašovaná, uniklá a přepracovávaná "Utopia" celé předešlé snažení ale staví na hlavu.
"Nesuď knihu podle obalu," říká se. V případě "Utopie" je však toto tvrzení výjimkou potvrzující pravidlo - přesně tak moc, jako je mladá Estonka na obalu zmalovaná jako velikonoční vajíčko a zbytek přeplácanější než koláže třeťáků ze základní školy, tak i obsah postrádá jakoukoliv uměleckou úroveň. Pryč jsou smyčce, kytary, bicí, naivně zamyšlené texty. Interpretka tentokrát pekelným tempem roztočila disco kouli a od začátku do konce nepříčetně hopsá do rytmů nejprvoplánovitějších elektropopových melodií.
Žánrový obrat sám o sobě není špatným konceptem.
Marině & The Diamonds se podařil přerod z
divnopísničkářky v pravou popovou hvězdu se současným zvukem a nikdo se příliš nezlobil - změna měla smysl a zdála se být přirozeným vyústěním rozjetého směru. Ovšem metamorfóza z uvěřitelné deprese
"Bulletproof" v upatlané duhové skotačení
"Can't Control The Kids" pouze nadzvedne vaše obočí v upřímné nepochopení. Pilotní singl "The Lucky Ones" byste spíše přiřkli
Calvinu Harrisovi a znalecky přikyvovali hlavou ve smyslu:
"Jo Calvin, ten si jede stále to své." Chyba, tohle je nová Kerli.
Dočasně příjemnou změnou je triphopová "Sugar" s vokály rozsekanými na způsob
Ellie Goulding, jenže smyčky v pozadí rychle zkysnou. Ani dva pokusy o balady, iritující "Love Me Or Leave Me" a o něco snesitelnější "Chemical",
ípíčko nespasí. V celku je totiž "Utopia" až smutně bezobsažnou směsicí moderního zvuku, která nepřináší žádné zásadní sdělení a ani se nepokouší jakkoliv posunout hranice soudobého popu. Zkrátka zbytečná deska.