Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Zimní Masters Of Rock, Zimní stadion Luďka Čajky, Zlín, 24.11.2012

Sobota byla ve Zlíně ve znamení metalové nálože

Vydáno: 26.11.2012 13:03 v sekci Naživo - Matěj Bílý | foto: Miroslav Tkadlec / musicserver.cz

Za značkou Masters Of Rock se většinou skrývá klání převážně méně extrémních odnoží metalové hudby. Letošní ročník zimní jednodenní odnože slavného open airu však do České republiky přivezl silnou sestavu především death, black a thrashmetalových partiček, tradiční hevík tentokrát zůstal v menšině.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    

Live: Zimní Masters Of Rock 2012

vystoupili: Sonata Arctica, Kreator, Cradle Of Filth, Morbid Angel, Nile, Rotting Christ, God Seed, Battle Beast, Fueled By Fire, Darkend
místo: Zimní stadion Luďka Čajky, Zlín
datum: 24. listopadu 2012
Fotogalerie

Přestože publikum holdující tomu nejtvrdšímu metalu bývá většinou méně početné, velká jména v kombinaci s dobrou propagací a značkou Masters Of Rock zajistila velmi slušnou návštěvu. Zlínský hokejový svatostánek ve švech sice nepraskal, na druhou stranu dobrých pět tisíc hlav se na vystoupení takto orientovaných kapel často nevidí.

Sonata Artica / Masters of Rock, Zlín, 25.11.2012
© Miroslav Tkadlec / musicserver.cz
Metalové běsnění začalo překvapivě dříve, než bylo původně avizováno. Nečekaně vystoupila italská parta Darkend, tu však díky malé informovanosti příliš lidí nevidělo. V mnoha případech tak pomalu se trousící posluchači pouze zaznamenali poslední tóny setu, které však naznačily, že festival bude letos excelentně nazvučen. Nezůstalo jen u příslibu - všichni interpreti až na jednu výjimku měli zvuk skutečně parádní. Obsluze mixpultů je třeba vyseknout poklonu, jelikož stárnoucí plechový Zimní stadion Luďka Čajky ideálními akustickými vlastnostmi rozhodně nedisponuje.

Pomalu se zaplňující halu rozproudila dvojice žánrově revivalových skupin. Vystoupení Američanů Fueled By Fire a finských Battle Beast mělo několik společných jmenovatelů, ačkoliv obě party jsou si stylově hodně vzdálené. Thrash metal kalifornské čtveřice, resp. heavy metal druhých jmenovaných, totiž rezignovaly na jakoukoli vlastní invenci či snahu budovat si vlastní tvář, ale s poměrně obstojným přehledem citoval největší veličiny obou subžánrů. Nic proti tomu. Osvědčené, ale tři dekády staré a profláknuté postupy evidentně u publika zabíraly. Největší devizou obou uskupení zároveň byli pekelně rychlí sóloví kytaristé, byť jejich výkon opět narážel na bariéru v podobě málo osobitého přístupu. Lidé se však bavili, především Fueled By Fire dokázali v časných hodinách rozproudit slušný circle pit a wall of death.

God Seed / Masters of Rock, Zlín, 25.11.2012
© Miroslav Tkadlec / musicserver.cz
Nad Zlínem se následně zatáhly ty nejčernější mraky, blesk zapálil kostel a vzduchem začali poletovat démoni a jiná havěť z pekelných končin. Tak nějak si zajisté vyznavači ryzího black metalu v hloubi svých temných duší představovali comeback dua černokněžníků Gaahl a King ov Hell, kteří dlouhá léta budovali kult jménem Gorgoroth. Po rozchodu se svou mateřskou kapelou se na scénu vrátili s formací God Seed a zlínskému publiku se jali kázat své satanské vize. Divadélko kolem však na rozdíl od jejich původního působiště bylo doplněno o slušný hudební obsah. Temné hymnické pasáže střídaly ty nejsilnější vichřice, Gaahlovy pokusy o majestátní čistý vokál tentokrát fungovaly rovněž dobře a rozhodně nepůsobily směšným dojmem. Velmi překvapil Kenneth Kapstad za bicí soupravou, který dokázal skladby perfektně vygradovat a nepostrádal pro black metal tolik potřebný feeling.

God Seed tak předvedli více, než mnozí očekávali. Naopak další vyznavači temnot, řečtí neznabohové Rotting Christ, dokázali, že vrchol mají zřejmě dávno za sebou a vyhnívají nejen díky svému jménu. Kapela se po řemeslné stránce dobře poprala s letošní obměnou poloviny ansámblu a předvedla řemeslně dobře zvládnuté vystoupení, které ale nemělo potenciál výrazněji strhnout tu část publika, která nepatří k fanouškům skupiny. Problém není v provedení, ale spíše samotném repertoáru.

Morbid Angel / Masters of Rock, Zlín, 25.11.2012
© Miroslav Tkadlec / musicserver.cz
Teď malá otázka - co se stane, když triggerované kopáky tepající v rychlostech přes tisíc úderů za minutu nazvučíte do basů a patřičným způsobem je navíc nahulíte? Odpověď je nasnadě. Zbytek kapely nebude absolutně slyšet, tóny lezoucí z aparatury se změní v dunivou rezonující kouli, která jen trápí posluchačovy uši. Tak nějak k nelibosti staroegyptských božstev a většiny lidí na stadionu dopadlo vystoupení amerických deathmetalistů Nile. Velká škoda, že právě zrovna během jejich setu si zvukaři vybrali slabší chvilku. Čtveřice se totiž hodlala prezentovat před početným publikem ve velkém stylu, parádně obměnila setlist a dostala vydatný prostor předvést své instrumentální umění. Ke zvukovodům posluchačů se však přes brutální kopákovou stěnu dostalo jen omezené množství zvukového obsahu.

Death metalu chtiví posluchači si naštěstí spravili chuť při Morbid Angel. S nimi přišel nejlepší set festivalu. Legenda, která stála u zrodu žánru, předvedla naprostou anihilaci, dalo by se říct prakticky učebnicové vystoupení nepostrádající navíc živelnost a energii. Kytarový tandem Azagthoth-Destructhor se předháněl v krkolomných sólových výstupech, Tim Yeung sypal jako o život, bez jediné chyby nakládal utrarychlé kopákové koberce, zároveň však dokázal zvolnit a technicky vyšperkovat táhlé, zlé pasáže. Davidovi Vincentovi za mikrofonem to taky táhlo jedna báseň. Pokud snad někdo nad Morbid Angel po poslední, kontroverzní a nepříliš povedené desce zlomil hůl, udělal chybu. Naživo je i nadále vše v nejlepším pořádku, mimo jiné protože se hrálo především ze starých desek.

Cradle of Filth / Masters of Rock, Zlín, 25.11.2012
© Miroslav Tkadlec / musicserver.cz
Cradle Of Filth měli pravděpodobně nejvíce lidí pod pódiem, corpsepainty zkrášlení jedinci upadali do transu v očekávání kultovního trpaslíka Daniho Filtha a jeho nazgulovských ječáků, ti rozumnější se těšili na bubenickou exhibici českého tlučmistra Marthuse. Po třetím songu se však hlavní protagonista sličné klávesistky zeptal, proč jen vypadá jako taťka šmoula. Mnozí to brali jako další z Daniho četných vtípků, ale vládkyně klapek a čistých vokálů opravdu zmodrala, zkolabovala a skončila v péči zdravotníků v zákulisí. Marthus pak musel navztekanému publiku vysvětlit, že bez Caroline to prostě nepůjde, za kapelu se omluvil a pozval na nadcházející koncerty. To, co do té doby zaznělo, potvrdilo známé skutečnosti o milované i nenáviděné kapele: Nový materiál je slabý, chlapci jsou však dobře sehraní (pomineme-li Daniho vokální úlety) a Marthus skutečně vládne.

Vrchol večera tak měli obstarat němečtí thrasheři Kreator, což byl úkol nelehký, jelikož kapela hraje v tuzemsku častěji než třeba domácí Kabát. Chápu, že chlapíci se musejí nějak uživit, ale vidět prakticky ten samý thrashmetalový kolovrátek po deváté za poslední tři roky, to už je pro mnoho lidí jednoduše nuda. Vystoupení přitom nebylo vůbec špatné, Němci předvedli svou standardní kvalitu, stage měli opět monstrózní, ale bavila se především opilá část publika, případně šťastlivci, kterým předchozí zastávky Kreator v Česku unikly.

Sonata Artica / Masters of Rock, Zlín, 25.11.2012
© Miroslav Tkadlec / musicserver.cz
Na dobrou noc se dramaturgové rozhodli produkci zklidnit a lidem naservírovat melodičtější rock/metal v podobě finských miláčků Sonata Arctica. Paradoxně kapela, jejíž vlídná tvář měla přilákat nejvíce fanoušků, hrála pro poloprázdnou halu. Otázkou zůstává, zda návštěvníky rozzuřil hodinový prostoj, který vystoupení zcela zbytečně předcházel, nebo se prostě tak velká část metalistů zpila pod obraz a ze stadionu uprchla, či byla odvezena na záchytku. Ano, vylitců se tentokrát sešlo požehnaně a záchranáři měli plno práce prakticky od začátku festu. Sonata v čele s vokalistou Tonym tak nějak po tom celodenním nářezu zněla hrozivě sladce, s mírnou nadsázkou řečeno až popově. Zvuk parádní, výkon pěvce i ansámblu taky. Bohužel to bylo vše. Z powermetalových počátků už vlastně nic nezbylo, nevím, zda tedy nějaký element dokázal oslovit ty, kteří přijeli na dnes dominující tvrdší produkci.

Podtrženo, sečteno. Zimní Masters Of Rock se letos povedl, byť je zřejmé, že potěšil především extrémněji orientovanou část metalové obce. Výkony kapel, organizace a především zvuk (s kaňkou v podobě Nile) byly na velmi vysoké úrovni. Nezbývá, než se těšit na nadcházející ročník s obdobně nabitým line-upem.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
"Damn The Torpedos" Toma Pettyho & The Heartbreakers potvrzuje mýtus o klíčových třetích albech
Slavná alba: "Damn The Torpedos" Toma Pettyho & The Heartbreakers potvrzuje mýtus o klíčových třetích albech Některým kapelám se podaří dosáhnout věhlasu hned první nahrávkou - takových silných debutů už jsme v našem seriálu pár měli. Pak je tu ještě druhá část, která si musí počkat a svou cestu k úspěchu si vybudovat. Ideálně... čtěte zde
Vydáno: 16.10.2021 16:35 v sekci Recenze | Slavná alba
1
Adele - Easy On Me 7/10
Video: "Easy On Me" od Adele je sázkou na nostalgickou jistotu, která znovu funguje Éra nového alba "30" je teprve v začátcích, už nyní se ale ukazuje, že výjimečnou pozici Adele v hudebním průmyslu neohrozila ani šestiletá tvůrčí pauza od předešlé studiovky "25". Prvnímu singlu "Easy On Me" stačilo jen... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2021 16:45 v sekci Audio / Video | Video
29
Michal Horák - Humor je můj nejpřirozenější jazyk
Rozhovory: Michal Horák - Humor je můj nejpřirozenější jazyk Michal Horák získává každou písní na popularitě. Nedávno vydal svou druhou řadovku, jejíž název "Michalbum" zrcadlí osobitý humor jeho songů. Nadsázka k jeho tvorbě patří, přestože během našeho povídání prozradil:... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2021 08:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
1
Frankie & The Deadbeats - The Shining 8/10
Recenze: Zasnění kovbojové Frankie & The Deadbeats debutují výraznou deskou "The Shining" Pankáči a kotlíkáři, těžko si představit odlišnější subkultury. A přesto se, alespoň u nás, stalo první pro druhé překvapivým zdrojem. V současnosti moderní alternativní country totiž v Česku hrají lidé vzešli z... čtěte zde
Vydáno: 14.10.2021 15:40 v sekci Recenze
4
Podívejte se na čtyřminutový trailer k novému dokumentu o The Beatles
Podívejte se na čtyřminutový trailer k novému dokumentu o The Beatles Zatímco dosud byli na Myšáka Mickeyho & spol. naštvaní hlavně obdivovatelé Hvězdných válek a Avengers, nyní se blíží čas, kdy se objeví další armáda nespokojených, tentokrát hudebních fanoušků. Stále oddalovaný vstup... čtěte zde
Vydáno: 14.10.2021 08:11 v sekci Novinky
2
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Cradle of Filth oslaví třicet let na scéně studiovkou "Existence Is Futile" (02.08.2021 13:41)
- Ed Sheeran: "Natočit deathmetalové album? Nebránil bych se" (15.07.2021 14:46)
- Poprvé v českém překladu vycházejí první dva díly blackmetalové encyklopedie Dayala Pattersona (17.05.2021 07:59)
- Nové desky 8/2021 - od Nicka Cavea s Warrenem Ellisem přes Alice Coopera po Robina Schulze (02.03.2021 15:15)
- Nové desky 6/2020 - od Justina Biebera přes Hollywood Undead po Puss N Boots (19.02.2020 13:45)
- Brutal Assault příští rok zaloví i v avantgardních vodách (17.11.2019 15:51)
- Brutal Assault přidává pořádnou dávku nových kapel, vévodí jí Cradle of Filth, Static-X či Vader (22.10.2019 08:10)
- Nové desky 37/2019 - od The Highwomen přes Milese Davise po Iggyho Popa (11.09.2019 06:56)
- Naživo: Čtvrtý den Brutal Assaultu aneb Jak se v bahně utopil masomlýnek (17.08.2019 09:00)
- Fotogalerie: Brutal Assault v obrazech - 4. den (15.08.2019 18:42)

ALBUM TÝDNE 41/2021

Brandi Carlile
In These Silent Days

Miluje Joni Mitchell i Eltona Johna. Countryové hvězdě Tanye Tucker produkovala album, které získalo hned dvě Grammy. Za svou předchozí desku byla na tutéž cenu nominovaná tolikrát jako ten rok žádná jiná hudebnice. A taky zpívá se Soundgarden. Brandi Carlile je prostě žena, kterou chceš znát. Poznej "In These Silent Days".

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

So 06.11.
Paul Kalkbrenner (DE) (Forum Karlín, Praha)
Út 09.11.
Ota Balage (CZ) - Balage 60 (O2 Universum, Praha)
Út 30.11.
Tata Bojs (O2 Universum, Praha)
Pá 10.12.
The Hives (SWE) (Lucerna Music Bar, Praha)
Pá 31.12.
Rage Against The Machine (USA) (O2 Arena, Praha)
Pá 28.01.
Ozzy Osbourne (UK) + Judas Priest (UK) (O2 Arena, Praha)
Pá 28.01.
Kaleo (ISL) + Belle MT (UK) (Forum Karlín, Praha)
Út 01.02.
The Lumineers (US) (Tipsport Arena, Praha)
So 05.02.
BirdPen (UK) (Futurum Music Bar, Praha)
Út 08.02.
nothing,nowhere. (US) + guccihighwaters (US) / Sulliii (UK) (Lucerna Music Bar, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Coldplay Adele Lady Gaga Kryštof Rihanna AC/DC Ewa Farna Ed Sheeran Karel Gott Beyoncé Metallica Billie Eilish BTS Pokáč Madonna Jelen Vladimír Mišík Dua Lipa Ozzy Osbourne The Cure
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2021 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver
Zavřít reklamu