Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Colours Of Ostrava, Slezskoostravský hrad, Černá louka, Ostrava, 16.7.2011

Pomoc, všechno se nedá stihnout!

Vydáno: 17.07.2011 18:15 v sekci Naživo - Pavel Parikrupa a Radek Londin

Sobota. Třetí den Colours Of Ostrava, léto je tu. Jestli někde prší, tak ne v Ostravě. Tady se řeší jiný problém: jak stihnout vše, co stojí za zhlédnutí, případně co oželet. My jsme stihli a neoželeli události, o nichž píšeme na následujících řádcích.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    

Live: Colours Of Ostrava 2011, den třetí

místo: Slezskoostravský hrad, Černá louka, Ostrava
vystoupili: Lisa Hannigan, Mono, Tata Bojs, Marsyas, Traband, Salif Keita, Apollo 440, Priessnitz a další
datum: 16. července 2011
Fotogalerie

Lisa Hannigan, Colours Of Ostrava 2011, Ostrava, 16.7.2011
© Honza Průša, musicserver.cz
Na sluncem ozářenou Park Stage přišlo další Sluníčko, Lisa Hannigan. Věděl jsem, že to bude dobré, ale až tak? Éterická a neuvěřitelně milá Lisa si získala srdce posluchačů už jen tím, jak se chovala a jak vypadala. K tomu nás obdarovala koncertem plným křehkých písniček, nad jejichž krásou srdce plesalo. Definitivním zaokrouhlením výkonu na desítkové hodnocení byla úchvatná závěrečná coververze depešácké "Personal Jesus"!

U koncertu Trabandu mne mile překvapilo, jak se publikum chytalo a zpívalo s kapelou (jejímž hostem byla Lucie Redlová). Traband vytáhl, jak jeho členové vtipně poznamenali, úplné hniloby ("Krysy") i novější fláky - a bylo to dobré. "Romeo a Julie po dvaceti letech", "Indiáni ve městě", "Černej pasažér"... Caramba, proč se tohle nehraje v rádiích?! Vystoupení Marsyasu bylo trošku rozpačité, ale nešť, lidí přišlo dost, především starší ročníky (měřeno festivalovým průměrem) a ti byli evidentně spokojeni, že si mohli zazpívat se Zuzanou Michnovou a Oskarem Petrem. Zuzana se místy trápila, kapela ji ale naštěstí vždy podržela a nakonec zvítězila síla nostalgie po starých (a skvělých!) písních.

Naprosto nevšedním zážitkem byla hodina s japonským čistě instrumentálním kvartetem Mono. Černý kůň festivalu? Ten koncert byl naprosto jedinečný a vyžadoval celého posluchače. Kapela byla úplně soustředěná do své hudby a z její strany jsme neslyšeli ani jediné slovo. Skvělá světla doplňovala rozsáhlé kompozice, jež sice byly schematické (ve smyslu tichý rozjezd klíčového motivu, postupný příchod bouře, sonické šílenství a zklidnění), ale dostaly posluchače do úplně jiného světa.

Andreya Triana, Colours Of Ostrava 2011, Ostrava, 16.7.2011
© Honza Průša, musicserver.cz
Na Tata Bojs bylo narváno. Tentokrát nehráli na největší scéně, i když by v pohodě měli narváno i tam. Možná už mám výpadky paměti, ale míním, že Tatáči odehráli nejtvrdší a nejnabušenější hodinu, co u nich pamatuju. Perfektně poskládaný setlist tvořily z poloviny novinky z "Ležaté osmičky", zvolňovalo se řídce, byla to jízda od začátku až do konce. Publikum více než nadšené, skvělá atmosféra a šedesát minut uteklo jak voda.

(zbytek reportáže - Radek Londin) Colours se i letos konal také za ploty festivalového areálu a možnost volby byla opravdu široká. Třeba v sobotu odpoledne si mohl člověk dát velice povedené slam poetry klání s těmi nejlepšími domácími borci (nakonec vyhrála jediná borka - Bio Masa), to vše navíc doplněné koncertem jedné z nejzajímavějších rockových alternativ, kapely Zrní v doprovodu českého mistra slovních a myšlenkových přemetů Bohdana Bláhovce. Vše se přitom odehrálo hned před hlavní festivalovou bránou u nového ostravského Divadla loutek. Přijít tak mohl opravdu každý...

Sobotní Park Stage nabídla hned několik perfektních momentů zklidnění. Vedle Lisy Hanningan se předvedla v podobně oslnivém světle (ačkoli po setmění) britská Andreya Triana, jež na sebe upozornila jako hlas downtempového projektu Bonobo producenta Simona Greena. Sama loni nahrála sólové album, které vycházelo z podobného zvuku vyklidněné elektroniky. Naživo však velice prozřetelně zvolila akustičtější sestavu tvořenou třemi doprovodnými muzikanty. Setem tvořeným převážně baladami a zejména svým hladivým i dráždivým hlasem vrátila výrazu r'n'b prapůvodní význam - tedy rytmus a blues. Ukázala, že když svlékáte duši, stimulujete posluchače podstatně více do hloubky, než když svlékáte tělo, což je dneska bohužel pro běžného posluchače představa o tomto žánru. Její vlastní kompozice navíc skvěle zapadly do chytře zvolených coverů, jakými byla klasika "Grandma's Hands" od Billa Witherse nebo na závěr "Sweet Dreams" z dílny Eurythmics. Tuto hitovku navíc celou vystavěla na samplování vlastního hlasu - vytvořila z ní doslova spirituál a přidala svému setu ještě bavičský element.

The Horrors, Colours Of Ostrava 2011, Ostrava, 16.7.2011
© Honza Průša, musicserver.cz
Návrat Salifa Keity do Ostravy se odehrál ve velkém stylu a rychle odvrátil případný smutek z absence Youssou N'Doura. Mnohačlenný band předvedl zřejmě muzikantsky nejkomplexnější vystoupení festivalu, přitom velice zábavné a taneční. Propletence polyrytmů, které bohatými melodickými běhy podporovala nástrojová sekce, to byl zážitek, který mnohokrát převyšoval současné banalizující syntetické etno-fúze, jež se na festivalu také předvedly. Maestro Keita měl celou kapelu pevně v rukou. O jeho zpěvu i práci s témbrem už se toho napsalo opravu hodně... a právem. Akustičtěji laděné písně z aktuální desky "La Différence" provedl v nablýskanějším a energičtějším provedení, aby zapadly mezi jeho největší esa jako "Djembe" nebo "Bolon". Neumím si představit, co se na jeho koncertech musí dít v Africe, kde mají lidé takovou muziku v krvi... ale i Colours tancovaly!

Kdo už měl možnost slyšet ostrovní indie rockovou senzaci The Horrors naživo, příliš nečekal. Bohužel se od minulého roku nic zásadního nezměnilo. Odcizenost je jistě zásadním tématem jejich hudby, ale když ji naživo nedokážou podat s patřičnou energií a naopak ji ještě zvýrazní, je to škoda. Frontman Faris Badwan tak přes všechna gesta působil no pódiu dost vyjukaně a nejistě, navíc věci z výborné novinky "Skying" naživo působily ještě dost nespojitě a ploše. Na velké hlavní stagei kapela vypadala dost ztraceně. Pod pódiem zůstaly před koncem jen zástupci mladších generací, zřejmě šťastni už jenom z faktu, že mohou být u toho. Při domácím poslechu jsou The Horrors tím nejlepším představitelem současného rocku, bohužel už jim zřejmě náleží nálepka "studiový projekt". Naživo už si příště nebudu kazit dojem.

Domácím Tata Bojs byla oranžová stage dost malá, dav se táhnul, kam oko dohlédlo. V pauzách mezi písněmi neustále propagovali svou čerstvou desku "Ležatá osmička", ale ani to nemuseli dělat, ona se propagovala písničkami sama. Novinky krásně zapadly mezi "best ofky"... Za "Papírovku", kluci dík!

Krásným zakončením sobotní noci na velkých pódiích byl koncert jesenických Priessnitz, který nabídl neopakovatelnou slastně spikleneckou atmosféru. Opět se potvrdilo, že stačí přesvědčivý frontman a kapela, která chápe, co je podstatné, a nepotřebujete žádné vnějškové efektnosti ani stylové šarády. V druhé části setu nechal Jaromír Švejdík odzpívat publikum takřka celé písně a jen si užíval, jak to celé báječně funguje. Koncert byl již tradičně vizuálně podpořen smyčkami z dlouho chystaného filmu "Alois Nebel" (taky se na něj tak těšíte?), což ještě přidalo atmosféře.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • ... (jozka cerny, 18.07.2011 13:56) Reagovat

    a jezis,kde jsou Apollo 440? jaka vyjmecnost je krizovala?

    • Re: ... (Londin - autor, 18.07.2011 18:22) Reagovat

      Vyjimecnost je zadna skutecne nekrizovala, ale oni sami nebyli nicim vyjimecni - ani v dobrem ani ve zlem - proto zde chybi - nebo chcete cist fraze typu: "Stop The Rock i po 12 letech zvedne na nohy"? Reporty nejsou nafukovaci a nikdy se bohuzel nezavdecite vsem

      • Re: ... (LittleL, 19.07.2011 13:03) Reagovat

        Sice chápu, že se nelze zavděčit všem a vidět vše, ale aspoň zmínka typu: "Byli tam a dle ohlasů kapely se jednalo mimořádný koncert..." by k takové legendě patřila, namísto okázalé ignorace. Stačí se podívat na jejich profil na Facebooku.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Nové desky 42/2019 - od Mňágy a Žďorp přes Elbow po R+
Nové desky 42/2019 - od Mňágy a Žďorp přes Elbow po R+ Půlka října bude patřit rocku, hip-hopu a částečně i klasické hudbě. Můžete se těšit na Mňágu a Žďorp, anglické Elbow, navrátivší se Lil' Kim, vídeňského Jonase Kaufmanna, zremixovaného Floexe, slovenské Nocadeň, rappera... čtěte zde
Vydáno: 16.10.2019 06:47 v sekci Novinky | Nové desky
0
Static-X, MeetFactory, Praha, 14.10.2019
Naživo: Static-X s novým frontmanem v Praze vyučovali evil disco Kultovní nu-metalová formace Static-X to měla úmrtím svého charismatického frontmana Wayna Statica spočítané. Zbylým členům se ale letos podařilo najít víc než důstojnou náhradu, a tak vyrazili na vzpomínkové turné. Spolu s nimi... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2019 19:21 v sekci Naživo
1
Pohled do českých hitparád - 40. týden 2019
Karel Gott dál vládne. V albovém žebříčku má už dvaadvacet desek Minule patnáct, teď dvaadvacet. Počet alb Karla Gotta, která se dostala do první stovky českého žebříčku, se oproti předešlému týdnu ještě zvýšil. V čele zůstává letošní výběr "80/80 největší hity 1964-2019". Ani v... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2019 15:59 v sekci Novinky | České hitparády
0
Janek Ledecký, Ivan Hlas a Hanz Sedlář - Vyprávět o tom, jak zní hudba, je vždycky neuchopitelné
Rozhovory: Janek Ledecký, Ivan Hlas a Hanz Sedlář - Vyprávět o tom, jak zní hudba, je vždycky neuchopitelné "Písničky jsem chtěl absolutně překopat, aby to nebyl systém, kdy je kapela hraje tak, jak je všichni známe z nahrávky a koncertů, a pak se k tomu naroubuje dalších 50 muzikantů," říká Janek Ledecký o symfonickém turné. Skladby... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2019 08:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
0
Opeth - In cauda venenum 9/10
Recenze: Opeth na albu "In cauda venenum" nalezli svou pravou progrockovou tvář Moře vody proteklo v deathmetalové řece jménem Styx a Mikael Åkerfeldt museli zaplatit Charónovi asi velké výkupné, aby jej pustil zpět z podsvětí na rodnou půdu. "Pustím tě, ale už nikdy nebudeš growlovat a z progresivního deathu... čtěte zde
Vydáno: 14.10.2019 00:00 v sekci Recenze
3
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Tata Bojs na Metronome Festivalu Prague 2020 probudí Křižíkovu fontánu (08.10.2019 17:18)
- Tata Bojs budou křtít a testovat (07.10.2019 17:06)
- Pierce Brothers, GusGus, Charlie Cunningham, Jeremy Loops, Lewis Capaldi. Colours Of Ostrava přiváží skvělou hudbu i na podzim (05.09.2019 07:55)
- Fotogalerie: Jak festival Rock for Churchill slavil 20 let existence (02.09.2019 11:53)
- Fotogalerie: Obrazový průvodce po finále ostravských Colours (21.07.2019 14:42)
- Fotogalerie: Barevná mozaika třetího dne Colours na fotografiích (20.07.2019 14:31)
- Fotogalerie: Druhý den Colours v zajetí domácí scény na fotografiích (19.07.2019 13:17)
- Fotogalerie: První den ostravských Colours zářil různobarevnými styly (18.07.2019 13:55)
- Naživo: První den plnoletých Colours Of Ostrava prozářily ženy (18.07.2019 13:39)
- Festival Colours Of Ostrava opět nabízí nadstandardní servis pro zdravotně znevýhodněné návštěvníky (10.07.2019 11:03)

ALBUM TÝDNE 41/2019

Opeth
In cauda venenum

Moře vody proteklo v deathmetalové řece jménem Styx a Mikael Åkerfeldt museli zaplatit Charónovi asi velké výkupné, aby jej pustil zpět z podsvětí na rodnou půdu. "Pustím tě, ale už nikdy nebudeš growlovat a z progresivního deathu jen prog budeš ctíti," dal mu převozník podmínku. A tak je tu "In cauda venenum".

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Čt 17.10.
Charlie Cunningham (UK) (Roxy/NoD, Praha)
Čt 17.10.
Hilltop Hoods (AUS) + Mojo Juju (Lucerna Music Bar, Praha)
So 19.10.
Allah-Las (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)
So 19.10.
Tourist (UK) (Café V lese, Praha)
Po 21.10.
Lucky Chops (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)
Út 22.10.
Richard Müller, Michael Kocáb a Ondřej Soukup (Forum Karlín, Praha)
St 23.10.
BE27: Tangerine Dream (DE) (Roxy, Praha)
St 23.10.
Ghost-Note (USA) (Metro Music Bar, Brno)
Čt 24.10.
Jesca Hoop (USA) (Café V lese, Praha)
Čt 24.10.
BE27: Manon Meurt + Luvver (SK) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Karel Gott Jonas Blue Armand Van Helden Thomas Dybdahl 11 Fingers Records Ready Kirken New Kids On The Block Kryštof Jaga Jazzist Radio 4 Blood Red Shoes Kool And The Gang Highly Suspect Inna Hellyeah Ringo Deathstarr Walk On Fire Lady Gaga Wanastowi Vjecy Metallica
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2019 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver