Dvojice Tennant / Lowe si za svou kariéru už vyzkoušela mnoho stylů a vytvořila několik zajímavých projektů, tím nejnovějším je balet na motivy pohádky "The Most Incredible Thing" Hanse Christiana Andersena. Rozsáhlé dílo v sobě nese poznávací značky dua, zároveň však umí vtáhnout do pohádkového děje.
7/10
Tennant / Lowe - The Most Incredible Thing
Vydáno: 14.3.2011
Celkový čas: 63:04 + 20:33
Skladby: CD1: Act One - Prologue, The Grind, The Challenge, Help Me, Risk, Physical Jerks, The Competition, The Meeting / Act Two - The Clock 1/2/3, The Clock 4/5/6, The Clock 7/8/9, The Clock 10/11/12, The Winner, Destruction
CD2: Act Three - Back To The Grind, The Miracle - Ceremony, The Miracle - Revolution, The Miracle - Resurrection, The Miracle - Colour And Light, The Miracle - The Meeting (Reprise), The Wedding
Vydavatel: Parlophone
"The Most Incredible Thing" je jedna z posledních pohádek pro větší děti a dospělé, kterou Hans Christian Andersen napsal (dokonce ji sám pokládal za svou nejzdařilejší). Děj se v ní točí okolo nádherných a specifických hodin, které mají na svém ciferníku rozličné obrazce a motivy. Princezna, která má, jak je v pohádkách téměř pravidlem, získat jako věno půlku království, se může provdat za toho, kdo jí věnuje
nejuvěřitelnější věc. Poselství této pohádky bylo nejnověji přeneseno do současnosti - baletní choreograf Javier De Frutos vše přichystal pro taneční sbor Sadler's Wells. První impuls však dal Ivan Putrov, který poprosil o hudbu právě duo
Pet Shop Boys.
Tennant / Lowe jsou svými odskoky mimo rámec popu již provaření a po muzikálu "Closer To Heaven" a hudbě ke klasice "Křižník Potěmkin" to pro ně byla opět velká výzva. Ke spolupráci si vybrali polské symfonické těleso Wrocław Score Orchestra (pod taktovkou Dominica Wheelera) a aranžéra orchestrací Svena Helbiga. Oproti zmíněnému
"Potěmkinovi" však ubylo vokálních skladeb ani obdoby přenádherné "No Time For Tears" se zde nedočkáte. Na co však narazíte celkem záhy, jsou poznávací prvky dvojice T+L, dramatické přechody, kdy klasičtější kompozice střídá soudobá, technologicky tepající muzika pod částečným vlivem retra osmdesátých let.
"Act One" je ukázkovým příkladem střídání těchto dvou tváří, kdy pohádkově laděné orchestrace (až chvílemi nabudete dojmu, že Sven Helbig má naposlouchané hudební složky našich klasických pohádek) rázem přecházejí v téměř v taneční opusy ("The Grind"). Výrazově nejpropracovanější je prostřední dějství v "Act Two", kdy jsou ústředním motivem právě ony obrazce pro jednotlivé hodiny na ciferníku, na které navazuje nečekaný muzikální zvrat v "Destruction". Závěrečná část (umístěná na druhý disk) "Act Three" je v nemalé míře založena na repetici motivů z předchozích dějství (kromě na několik částí rozdělené "The Miracle") s postupným gradováním do finále "The Wedding". Oba pánové se však nenechali ani tentokráte nachytat na komplikovanosti propojení těchto dvou diametrálně odlišných světů, symfonie naplno odhalují možnosti využití potenciálu, který tento fascinující příběh skýtá.
Po zevrubnějším poslechu se však neubráníte dojmu, že jejich soundtrack k němému filmu Sergeie Eisensteina "Křižník Potěmkin" byl celistvější a měl výraznější
tvář. "The Most Incredible Thing" je sice v těsném závěsu, odhaluje univerzálnost dvojice Tennant / Lowe, ale i když podsune několik znamenitých momentů, dočkáte se i těch lehce nadbytečných a ne úplně pasujících k dějové synopsi.