Den, kdy zemřel music

21.10.2008 05:00 - Honza Balušek | foto: facebook interpreta

V Česku vychází několik hudebních časopisů, které se věnují hudbě bez žánrové specializace. Zatímco Filter, Report a Rock & Pop budeme ve stáncích nacházet i nadále, s jedním se hudební příznivci budou muset rozloučit. Úmrtní list si svým aktuálním říjnovým číslem vystavil magazín music.
music 10/2008
© facebook interpreta
Že je časopis v problémech, signalizoval i fakt, že během letoška nevyšlo už jedno číslo. Již v zářijovém vydání šéfredaktor a de facto jediný majitel společnosti, která titul vydává, Martin Holeček přiznal, že není vše v pořádku. V úvodníku říjnového čísla již o konci časopisu, který vycházel šest let, informoval otevřeně.

Podle jeho slov za koncem vydávání musicu není až tolik důvod, který v současné době každého asi napadne jako první, tedy propad prodejů a přesun čtenářů od papírových magazínů na internet, ale spíše špatná platební morálka inzerentů. A když chybí peníze, pracuje se špatně. Dobrá zpráva je, že předplatitelé by neměli přijít zkrátka, zaplacené prostředky by se jim měly vrátit.

Je to pro český hudební trh vůbec ztráta? Bezpochyby ano. Music nikdy nebyl časopisem, který by nesl kdovíjak osobitý názor, spíše se zaměřoval na povšechné informování o všem, co právě vychází. Právě tento přístup sice magazínu vysloužil ne zrovna povzbudivý titul informační buletin vydavatelství, ale zcela určitě tento přístup vyhovoval mnoha čtenářům, jimž naopak odlehčená a mnohdy informačně prázdná forma mnoha nejen internetových publicistů nebyla zrovna po chuti. Cílem musicu bylo prostě informovat, krátce a stručně. Od kontroverzních názorů a nových přístupů ke psaní jsou na českém trhu jiní.

Zajímavé je, kudy se Holeček s musicem hodlá vydat dále. Budoucnost totiž vidí v internetové verzi na www.e-music.cz, kterou by chtěl plně rozběhnout už tento podzim. Jakkoli bych mu nechtěl brát ideály, přece jen vidím tuto myšlenku jako nepříliš reálnou. Music netvořila skupina hudebních nadšenců, ale publicističtí matadoři (Neuman, Vlasák, Vlček...), pro něž psaní není jen koníček, ale bezpochyby i obživa. A stejně jako pro ně je psaní pro papírové magazíny přitažlivější, stejně tak tiskoviny oproti internetu stále preferují i inzerenti, ač počty čtenářů hovoří několikanásobky ve prospěch on-line webů.

Časopis music je tedy minulostí a zda se dočkáme jeho plnohodnotné verze na internetu, je prozatím ve hvězdách. Vsadíte si, který z dalších papírových hudebních časopisů bude jeho příklad následovat?


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY