V dnešním Týdnu v popu dovrším historku, jak jsem kupoval nové Radiohead, podivím se nad tím, že Seal má novou desku a přitom nemá klip, připomenu, co je to vlastně ultrapop, a zapolemizuji nad jedním názorem Backstreet Boys. A ještě vás čekají drobnosti od O5 & Radeček a EMF.
Tohle není týden v popu obecně. Tohle je týden v popu Honzy Baluška. Zápisník ultrapopaře.
© facebook interpreta Dvakrát byznys RadioheadMinule jsem psal o tom, že jsem za novou desku
Radiohead zaplatil necelou libru, ale v den vydání ani později mi nepřišel na mail žádný link, kde si mám desku stáhnout. Myslel jsem, že objednávka asi přes zatížený systém neprošla (předobjednával jsem hned první den, kdy to bylo možné) a dál nepátral. Jenže před pár dny jsem na výpisu z karty zjistil, že peníze mi z účtu skutečně odešly. Ale než bych si vyměnil několik emailů, kdy bychom pátrali, kde se stala chyba, prostě jsem si desku
pirátsky stáhl. Pirátsky, ale za peníze.
S
Radiohead souvisí i novinka, že jejich (nyní už bývalé) vydavatelství EMI se rozhodlo 10. prosince (tedy ve stejný den, kdy má vyjít discbox "In Rainbows") vydat box a USB se všemi jejich dosavadními deskami. Na blozích a mezi fanoušky se hned strhla vřava, že je to bez vědomí kapely a že se firma snaží na nich vytřískat další prachy, když od ní odešli. To je samozřejmě pravda. Ale není se co divit. Mají na nahrávky práva a byla by hloupost nevyužít mediální zájem o kapelu. Z jejich strany taky přišla informace, že kapele nabídli, aby se na obsahu boxu podílela (raritní tracky, remixy...), ale
Radiohead odmítli. Žádné vydavatelství není charita a pro spoustu fanoušků, kteří nemají všechny desky skupiny, bude takový box pěkným vánočním dárkem.
Když klip není jen "Amazing", ale prostě není vůbec
© Warner Music Seal nevydává desky zrovna často. Novinka "System", která vychází 12. listopadu, má našlápnuto na velký comeback, protože se na něm po letech balad (které ovšem taky umí) vrací k tanečnímu popu. Desku produkoval
Stuart Price, jenž má na svědomí "Confessions On A Dancefloor"
Madonny. Ale i když už je album venku, něco stále chybí. Videoklip k prvnímu singlu "Amazing". Podle zpráv z vydavatelství byl dokončen až někdy ke konci minulého týdne. Jsem dost zvědavý na výsledek, protože to musí být něco speciálního, jinak by přece vydavatelství i
Seal sám nezničili celou reklamní kampaň, v níž videoklip hraje jednu z největších rolí. V době, kdy klip k prvnímu singlu televizní stanice hrají i několik měsíců před vydáním desky, je podobná chyba hodně podivná.
Backstreet Boys nejsou boybandVždycky mě pobaví, když nějaká kapela nečekaně popře něco, co každý bere za samozřejmou věc.
Nick Carter tak například v nedávném rozhovoru pro
Popjustice.com prohlásil, že
Backstreet Boys nikdy nebyli boybandem, tedy chlapeckou kapelou. Prý sami sebe vždy brali spíše za bílou vokální skupinu. Eh. No dobře, ale co ten název? Proč se tedy nejmenují Backstreet White Vocal Group, ale Backstreet BOYS?
Co je to ten ultrapop?Karel Veselý v jednom
komentáři britských žebříčků nazval souboj Leony Lewis,
Take That a
McFly za
"ultrapopový". Ale fuj! Hned dostal po icq za uši, že bezpochyby nečetl
(Něco jako) manifest ultrapopaře v pátém Týdnu v popu. Tak šup na ten odkaz taky, osvěžit znalosti.
Pop JukeboxO5 & Radeček - O půl pátý (8/10)legální mp3 download /
legální download klipuO novém singlu a videoklipu
O5 & Radeček jsme na musicserveru už
psali, ale nějak se mi do vědomí naboural až později. Kromě toho, že písnička je moc příjemná kytarovka, je totiž výtečný i videoklip. Natočený v šumperské divadle, poměrně minimalistický, ale s papírovými kulisami a rekvizitami, které jsou prostě k sežrání. Konečně zas nějaký domácí klip, který má nápad a vypadá dobře.
Pecka z minulosti: EMF - ChildrenDebutové album
EMF "Schubert Dip" obsahovalo několik výtečných hitů ("Unbelievable", "I Believe", "Lies"), ale mně se vždycky nejvíce líbila písnička "Children". Na YouTube.com jsem našel jen krátkou verzi v nevalné kvalitě, ale aspoň něco: