Abbys (konradox, 07.06.2011 10:36) Reagovat
Ešte tomu chýba jeden podstatný bod, ktorý to všetko zviaže dohromady - prečo toto všetko robiť. Pre hudbu, pre seba tj slávu, alebo pre niečo medzitým. Problém väčšiny a skoro všetkých českých skupín je, že väčšina to nerobí kvôli hudbe, messidžu, ale kvôli sebe, na princípe "väčší pes jebe". Ľudia tu robia veci preto, aby boli lepší než druhí, rozumej aby sa mohli cítiť vyššie, dissovať, dívať sa zvrchu, pičovať, púšťať posmešky, kecať o množstve vyplienených ženských útrob, rozmáchlym gestom ruky riešiť situáciu na bare, stáť jedine v strede pódia. To je to, čo všetkých ženie vpred a tento článok, trebaže skvele, vymenuváva prostriedky. Dog eat dog.
Re: Abbys (tono, 07.06.2011 14:53) Reagovat
úžasný članok...... ale zameraný skor na podium ako na motivácie........ a presne si to vystihol, niekto to proste nerobí z dobrého pocitu a ze chce niečo povedat ale byt kúl a podobne...... klasický priklad je slovenska rapová scena kde sa večšina ludi hra na "pánov, kralov" a na druhu stranu "občajné deti z geta" a podobné prázdne frázy..... aj ked ho mnohí nenavidia tak rytmus to tiez tejto scene vyčíta čo sa mi páči..... povyšovanie a frajerstvo ako aj nejaké kvazi zavažne zdelenia pred nejakým potešením z hudby ma dokaze naštvat, preto som vzdy rad za nejakú kapelku typu Foo Fighters na ktorých vidíš potešenie a jednoducho radost z hudby...
Re: Abbys (stano, 09.06.2011 10:12) Reagovat
100% suhlas...tatko kupi gitaru, mamke vezmem sminky alebo vymyslim nieco cim by som sokoval, zabalim h*vno do pozlatka a hura, idem byt slavny...zazil som takych typov co len chytili gitaru do ruky a uz rozmyslali ako budu fanynky odhanat..
opravdu (254, 07.06.2011 12:00) Reagovat
zajímavý článek ze spustou informací !
Pochvala musicserveru (Chico, 07.06.2011 18:34) Reagovat
Výborný článek. Už mi tu něco podobného chybělo. Takže jen tak dál, rád si zase (věřím, že nejen já) počtu... :-)
Jsem znechucen (Mike, 07.06.2011 22:22) Reagovat
Celý tento článek mi připadá aboslutně směšný... Skvělý ,ůžasný a dozajista velmi originální instrumentalista (vůbec nekopíruje prvky Deftones/Disturbed/Tool do svých riffů , přičemž svou kapelu opěvuje do nebes originalitou , která nemá meze) , bezchybný producent , který produkoval nejlepší kapely ve svém stylu(pardon , objevil díru na trhu tak se rozhodl vydělat na troše hnusného Britpopu,kterého je všude přehršel, jen u nás ne, aby taky bylo trochu toho cashe ,když už teda se svoji super kapelou neprodávájí desítky milionů desek jako Korn,Disturbed apod ,čím to asi bude?:)) , kdo významnější,originálnější a nadanější by mohl zdejším kapelám radit , než tento člověk který toho dosáhl skutečně ohromně moc a jak již bylo řečeno prodává miliony desek a produkuje nejprodávanější světové kapely? Pokud jste někdy četli radu někoho , kdo opravdu něco dokázal , ne jak tento namachřený pražáček , bylo to pár řádků , které měly smysl a hloubku , ne jak tento výlev nadřazenosti a touhy říct : "Já to přece všechno zažil a vím jak to funguje" . Pardon , ale nejsi nic Michale Nováku , vpamatuj se :) .
Re: Jsem znechucen (Slečna K, 08.06.2011 01:32) Reagovat
Souhlasím, celý tým bandzone si jen honí péra nad objevováváním rádoby kvalitních kapel zejména z žánru britpopu, které protěžuje jen proto, že jsou na vedení bandzone napojeni a také proto, že jiný hudební styly příliš neznává. Kapely jako Fake tapes apod. jsou jen absolutní kopie mnohem kvalitnějších a známějších kapel, bohužel přicházejí s křížkem po funuse. Neodsuzuju komerci, ale vadí mi pokrytci, kteří ze sebe dělají nějaké alternetivní intelektuály, kterým zde o něco jde, a přitom je to zase jen komerce. Co se týká článku, je absolutně o ničem, keci, který každý ví a to nejpodstatnější v něm prostě chybí. Žádná kapela bez kvalitního marketingu nikdy nebude příliš poslouchaná a může hrát sebelepší hudbu.
Re: Jsem znechucen (Petr Adámek/autor, 08.06.2011 01:40) Reagovat
Přebral ti Michal holku nebo už ses s těmi komplexy a odpornou závistí narodil?
Re: Jsem znechucen (thomas, 08.06.2011 10:01) Reagovat
Michal mu přebral kluka
Re: Jsem znechucen (Chico, 08.06.2011 16:11) Reagovat
To mně když je špatně, tak se jdu třeba vyzvracet. Ale vidím, že to máme každý jinak.
Tak snad se vám aspoň ulevilo.
... (thomas, 08.06.2011 10:26) Reagovat
ale jinak k článku, vyplývá z něj vlastně, že hudba je takový divadlo a že může být někdo sebešikovnější muzikant ale pokud není svým způsobem herec , komik, exhibicionista tak se výrazně neprosadí. A z toho mě trošku mrazí. O muziku jde až na druhém místě.
Re: ... (hugo, 08.06.2011 16:00) Reagovat
Článek se jmenuje "z garáže mezi elitu". Pokud někdo chce zůstat neviditelnej a muziku dělat navždy fakt jenom pro sebe, nebude to číst. Proč by to dělal?:)
Někdo tu psal, že lidem, co se touhle formou o něco pokoušej, jde jen o to bejt kúl, uznávaný, balit holky, vydělávat prachy a kdovíco všechno. Což určitě není zrovna lichotivý. Když ale vezmeme v úvahu, že se kapela bez těch mimohudebních aktivit dneska na větší než lokální úrovni prostě neprosadí, znamená to, že jediná cesta, jak dělat opravdu "true" hudbu, ve který není žádnej kalkul, je zůstat nebýt viděn(slyšen)? To pak naráží ne?
Všechny vaše oblíbené kapely, které nejsou z vašeho okresu, by pak byly bandy směšnejch pozérů.
Ostatně jako všechno na světě není tohle jen černý a bílý, i tady existuje střední cesta. Existujou lidi, který dělaj muziku z lásky k hudbě a ne z nějakýho kakulu - ale zároveň stojej o to, aby o jejich muzice slyšelo co nejvíc lidí, aby pro ně mohli hrát, aby procestovali se svojí muzikou kus světa ... a když se budou držet těchto kroků, na jejich cestě jim to jedině pomůže.
Na the.switch, na bandzone.cz, na marketing, na to všechno mlže mít každej svůj názor. Ale ta diskuze tady je občas takovej výser, že mi po jejím přečtení zůstala pachuť husy potrefené. A to není dobrý drůbež :)
Re: ... (samčo, 10.06.2011 13:48) Reagovat
no dobre, ale teraz, čo je to "elita"?
je to akási super nastajlovaná prepracovaná módna záležitosť, ktorá sa práve vezie na módnej vlne, teraz je superslávna a má okolo celý tím stajlistov a imidžmejkrov?
ja by som sa cítil trápne, keby mi niekto mal kecať do imidžu, do pódiovej šou, do vizuálu - kapely ako Chiki Liki tu-a, Karpatské Chrbáty, Vrbovskí víťazi, Pražský výběr, atď, si prišli k svojmu imidžu, prejavu a vizuálu samé, a napriek tomu sú rozpoznateľné (a rozpočuteľné) na prvý pohľad (posluch) a sú kultové. Cesta, ako sa dostať z garáže medzi elitu, je jasná - furt a furt hrať kde sa dá, byť v tom dobrý, tlačiť sa na všetky festivaly a akcie a byť jasne rozpoznateľný medzi záplavou podobne znejúcich kapiel. Článok obsahuje dobré rady, ale trochu z neho zároveň citíť pachuť "ako byť dobrým pózerom". Keď ním niekto chce byť, alebo ho baví také počúvať, tak pre mňa za mňa, ja radšej počúvam poctivú a úprimnú hudbu. Tá sa presadí aj bez omáčok, a udrží si fanúšikov dlhšie - a fakt je, že niektoré kapely sa presadili podľa tohto návodu, ale v 90% ide o záležitosti, ktoré vyšumia o pár rokov.
je to k smíchu (tonda, 08.06.2011 17:36) Reagovat
Musím se tomu smát, tak doufám, že si to všichni přečtou a český kapely začnou řešit jestli má hezčí zadek basák, nebo kytarista a komu teda koupit ty uplý džíny. Ach bože. Třeba já mám rád vtípky při koncertech a jistě, jde o to, jestli někdo z kapely na to má buňky, nebo ne. Ale ta idea, že si někdo natáčí všechny svoje koncerty a pak cvičí nějakou hlášu, aby byla jako přirozená. Stejně je to na houby, jsou prostě přirozený talenty jako Nohavica, který to v sobě maj a někdo si může najmout bandu mangerů a nic. Já si troufám tvrdit, že chytřejší posluchač přetvářku vždycky pozná a kvalitní hudbu v té záplavě sraček najde i bez toho, aby se jeho kapela musela takto stylizovat. Co říct na závěr? The Switch jsem slyšel z desky i naživo a přijdou mi jako naprosto průměrná metalová kapela, jejich desky mi nestojí ani za to, abych si je stáhl, natož koupil. Takže nevím, jak moc jim ten marketing pomoh, nezdá se mi, že by měli v ČR nějakej kultovní status. Vemte si třeba metalové Lvmen, natočili album v roce 2000, pak o nich léta nikdo neslyšel a nehráli, ale přesto to album nezapadlo. Prostě proto, že bylo dobrý a nemuseli vyhazovat tisíce oknem za různé pseudo-odborníky. P.s: Charlie Straight jsou obyčejná kytarovka, žil jsem nějakej čas v Anglii a tam mají takovouhle kapelu v každým městečku. Jo a ještě jedna věc. Líbí se mi třeba Květy, nekašlou na propagaci, ale nevyhazujou tisíce za nějaký odborníky. Jen nepodceňujou internet , mají výborný stránky, kde neustále komunikují s fanoušky, jsou prostě originální , ale přirozeně. Ale možná se mejlím, musíme se MEKa zeptat, jestli mu někdo radí v čem má hezčí zadek.
Re: je to k smíchu (Vedros, 08.06.2011 17:55) Reagovat
Jak ve v článku několikrát zmíněno, nejvíce jde o hudbu, ale musíš uznat, že stylizace a celková image kapely hraje svou roli.
Re: je to k smíchu (tonda, 08.06.2011 18:04) Reagovat
Já to uznávám. Oni třeba právě Lvmen a Květy se lišej. Lvmen mají výborné projekce, Květy bubeníka s vlastníma bicíma, který krom toho, že poutaj pozornost maj taky svůj specifickej zvuk. Jenom se mi libí, když to pochází od kapely a ne od kopy odborníků za zády. A přijde mi, že zmíněný odborník řeší všechny ty věci okolo právě proto, že The Switch prostě nejsou dostatečně originální , jsou průměrní a tak se to snaží dohnat prachama a takovej přístup se mi nelíbí. Myslím si, že člověk se prostě může prosadit i bez toho, třeba Květy se prosadili, píšou o nich celorepublikové noviny, v ČT jsou každou chvíli, Indies nedávno zveřejnili, že se jejich alba slušně prodávaj (tudíž nejde říct, že je to jen nějakej androš pro pár hipíků) . Prosadili se, protože si prostě hráli svý, jejich hudba je zajímavá a lidem se to líbí a takovej přístup se mi líbí, a proto si taky jejich desky kupuju.
Re: je to k smíchu (tonda, 08.06.2011 18:05) Reagovat
květy prosadily, tvrdé y, ech.
údiv (frody, 08.06.2011 22:38) Reagovat
zvláštní článek. o tomhle jako má být hudba? už mi tam snad jen chybí doporučení na obrážení estrádních seancí a nebo pokud teda vařit na hudbě v českých poměrech, tak doporučuju "vystupovat" po obchodních domech...
rád bych se dozvěděl, která česká kapela má lokální přesah? žádnou takovou tady nevidím.
co má být ta elita? šašci s 3 druhama triček pro merch, nabiflovanýma hláškama na koncertech a v zákulisí stylistu, kterej vás před před přídavkem poupraví?
není tady trh, není tady zájem lidí. lidi možná ani hudbu neznají a nechtějí poznávat.
občas mě napadá, že můžeme být rádi, že tool vznikli v usa a ne v česku. to by totiž byl pro hudební scénu smutnej příběh...
Re: údiv (Mike, 08.06.2011 23:23) Reagovat
Máš naprostou pravdu, jak s tou jejich metodou úžasných dopředu připravených hlášek , tak s Tool. Michala Nováka se zde zastávají jak vidím pouze lidé , kterým je jasné , že kdyby nebylo jeho skvělého portálu , kterým také vyplnil "díru" na českém trhu , se světovými kapelami by mohl hrát tak doma u cd přehrávače(to že s nimi hráli sice všude uvádějí,ale to že s nimi hráli díky pofiderním kontaktům , či tak trošku zmanipulované soutěži,na to už chlapci zapomínají)... ale pravda , známosti jsou zde , tak co víc řešit. A pro ty co si myslí že zavidím , či cokoliv jiného , nevidím důvod :)
marketing (Z, 09.06.2011 00:27) Reagovat
Podle nadpisu jsem myslel, ze se dozvim neco vic nez jen nekolik zakladnich marketingovych poucek vztazenych na hudbu s par priklady z praxe. Marketing je samozrejme dulezity, ale ocekaval bych, ze so doctu i neco, co neni naprosto zrejme. Pokud budete v teto serii, doufam, ze budou pro me dalsi clanky zajimavejsi.
nic nového... (Bob, 10.06.2011 15:09) Reagovat
...na tohle všechno kapela přijde po 3-4 letech hraní... Spíš je zajímavý téma jak se dostat na festival a nenechat se okrást (nemožné), jak si zahrát v klubu aby tam přišli lidi (nemožné), jak dělat předkapelu někomu z první ligy a neplatit za to (nemožné), jak se dostat do médií a nemít tam kamarády nebo neinzerovat (nemožné), jak zúročit vítězství v hudební soutěži (jsou k ničemu)...
Odstavec výše platí pro malé a střední kapely. Jenže skok ze střední kapely do první ligy je obrovskej. Dobrý písničky, nadšený reakce posluchačů, pěkný hadry, zmáknutej merchandise, pořešenej zvuk a image stejně na vstup mezi vyvolený nestačí.
Věřím, že kluci z bandzone to dělají celkem ještě poctivě, ale jinak je českej hudební byznys prolezlej hnilobou stejně jako např. českej fotbal...15 let zkušeností v oboru.
Super! (ZBK, 11.06.2011 10:00) Reagovat
Výbornej článek! Podepíšu každý slovo!
Opravdu? (Michal, 12.06.2011 01:35) Reagovat
Článek brilantně odpoutává pozornost od faktu, že česká hudební scéna stále trpí syndromem "bigbítu", který se v této zemi zrodil již v dávných poválečných dobách, a není schopná se od něho odpoutat. Pakliže postup popsaný v tomto článku aplikujete na drtivou většinu českých kapel, dostanete nanejvýš kapelu typu Chinaski nebo Kabát. Napadlo Vás někdy, proč tyto kapely nejsou úspěšné i v zahraničí? Vřele doporučuji zapomenout na právě nabyté informace a věnovat se hudební stránce věci až do doby, než bude mít česká hudební scéna co nabídnout celému zbytku světa. Co se týče hudebních cen Anděl, není Vám divné, proč každý rok vyhrávají ti samí interpreti? Dá se tato cena opravdu považovat za prestižní? A poslední věc: pokud vážený pan „Majkláč“ vychvaluje hudební obchod, kde Vám namísto aparátu Marshall doporučí aparát Randall, je to opravdu ten pravý člověk, který by měl utvářet českou hudební scénu? Odpovězte si sami...