Názory

Vložit názor

Zaškrtněte, pokud nechcete zobrazit u svého příspěvku Váš e-mail.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na následující otázku nebude názor přidán.

  • Re: (Mychal, 30.12.2009 12:59) Reagovat - e

    "Cédéčkům začíná zvonit umíráček, protože hudební fetišismus se začíná skloňovat podle vzoru vinyl" - úžasná věta.

    • Re: (Kuba, 30.12.2009 18:38) Reagovat

      Opravdu velmi vyvedená (palec nahoru)

  • Hudba jako koníček (Billy, 30.12.2009 14:30) Reagovat - e

    Těžko říct, jestli skutečně fyzickým CD odzvonila hrana, ostatně o tom se mluví již několik let a osobně myslim, že CD ještě nějakou dobu vydrží. Já hudbu na CD a vinylech sbírám, je to můj koníček, nemám jediné přepálené CD (nepočítám ty do auta, ale ke každému mám originál) a popravdě si nedokážu představit konzumovat hudbu pouze v elektronicke podobě. Potřebuji k tomu krabičku, booklet, potištěné CD, cítit tu vůni. Stejně jako s knížkama, prostě knihy na počítači nebo přenosných zařízeních, to není nic pro mě. Asi jsem jeden z mála, ale u mně je opravdu potěšení navštívit obchod s hudbou a prohrabovat se v CDčkách a objevovat další a další alba, edice atd.
    Bylo by fajn, pokud by vydavatelé pochopily tento trend a nabízely jak nové kanály (t.j. pro lidi co hudbu opravdu jen konzumují a mají to jako kulisu), tak zároveň dělali něco víc pro fanoušky a sběratele, třeba v podobě různých speciálních edicí, výpravných bookletů atp...
    Ale je asi pravda, že stále více převládá generace lidí, kterým je fuk v jaké podobě a kvalitě hudbu mají a fyzické medium je jen obtěžuje. ..

    • Re: Hudba jako koníček (Petr, 30.12.2009 19:07) Reagovat

      Já jsem na tom stejně (bohužel mezi svými přáteli jsem za to považován trochu za exota;-)). Pocit přinesení si nového CD domů nemůže bezduché stažení mp3 nahradit + listování v povedeném bookletu. Všechna CD si přehrávám do svého mp3 přehrávače, abych měl co poslouchat "na cestách", ale doma zásadně pouštím z hmotného média. Je to takový rituál. Aktuálně jsem si všiml, že k nově vydaným deskám na LP jsou přidávány kódy ke stažaní desky z internetu - to se mi velmi líbí. Bohužel ale situace kolem prodejů CD je ovlivněna cenou (hlavně tedy v ČR), ale o tom byla již jiná diskuze

      • Re: Hudba jako koníček (Billy, 31.12.2009 08:01) Reagovat - e

        Výborně, takže nás takových exotů existuje více..ještě jsme nevymřeli :o)

        • Re: Hudba jako koníček (RebelHelena, 11.01.2010 21:26) Reagovat

          Naprosto souhlasím! Nerozumím lidem, kteří se spokojí jen s tím, že si hudbu stáhnou a tím to končí. Vždyť přece hudba je i o tom CD a bookletu. Neznám nic lepšího než při poslechu kvalitní hudby listovat tou malou "knížečkou" a kochat se krásnými a hlavně originálními fotkami a texty songů. Tohle přece k fanouškovství patří nebo ne? Jen kdyby ty CD byly za rozumnější ceny:-/

    • Re: Hudba jako koníček (Filip, 31.12.2009 10:01) Reagovat - e

      Výborně, taktéž se přidávám k těm "exotům" :)

      Pro mne platí jedna důležitá zásada - nejdřív stáhnu a když se mi to opravdu líbí, rychle koupím ve hmotné podobě a z počítače stažený matroš smažu. Pokud chci poslouchat na cestách, největší kumšt je si to pak stáhnout do FLACu, což dnes při kapacitách přehrávačů vůbec není zátěž.

      Takže rozhodně jsem pro zanechat originální CDčka. Elektronická podoba ničí požitek z hudby. Pokud se zavede systém výběru - buď kvalitní MP3, nebo FLAC - potom se tím začnu zabývat více. Pak už to začne být zajímavé.

      • Re: Hudba jako koníček (filip69, 01.01.2010 15:29) Reagovat

        Hlásí se další exot, který má doma notnou sbírku originálů a ústup běžných CD by oplakal. A klidně napíšu, že ze zvukového hlediska je mp3 sračka, která nemůže náročnějšího posluchače uspokojit. Ale je to produkt konzumní/postmoderní společnosti. Mně slouží pouze k archivaci skladeb, které už na originálním CD nikde neseženu, popřípadě se nedočkám jejich reedice. Ale ještě jedna poznámka, do značné míry je člověku dáno, zda slyší nebo ne - někdo prostě rozdíl ve zvuku mp3 a digitálu nepozná (a dokonce se tu před lety vyjádřil jeden redaktor, že nepozná rozdíl mezi masterem a remasterem). Tak jako má někdo absolutní sluch, jiný zase nepozná rozdíl mezi rockem a funkem. A se zvukem je to samé. Souhlasím s názorem, aby vydavatelství zachovala větší množství formátů. Rád si připlatím za CD, zvukový rozdíl (+booklet etc.) mi za to stojí.

        • Re: Hudba jako koníček (KarlP, 05.01.2010 20:08) Reagovat

          Přidávám se též na stranu "nestahovačů". Hudbu kupuji poměrně hodně (v porovnání se svými známými) a nestahuji a když, tak jen ze "studijních" důvodů (přeci si nebudu kupovat nové CD Jakuba Smolíka, abych zjistlil, že udělená 1/10 je oprávněná).
          Ale k těm bookletům - úplně mě vytáčí rozdělení CD podle ceny na ty s jedním chudým dvojlistem a na ty s bohatě vypraveným bookletem. Pokud projede CD dlouhodobě klesají, pak jednou z výhod CD oproti stáhnutým MP3 je právě booklet. Což by si tedy vydavatelské firmy mohly uvědomit.

          • Re: Hudba jako koníček (Billy, 06.01.2010 08:33) Reagovat - e

            Naprostý souhlas - tyhle "středoevropské" levné edice s jednou dvojstránkou bookletu je naprostý hnus. Proto kupuji většinu desek z anglického obchodu, kde se neplatí žádné poštovné narozdíl od Amazonu. Např. nová deska Robbieho Williamsa - koupil jsem přes anglický e-shop v přepočtu za 210 Kč včetně poštovného. V Bontoland e-shopu stojí 465 Kč bez poštovného. CZ verze s omezeným bookletem stojí 265 Kč. Ale ono je to dáno samozřejmě i velikostí trhu...což nemění nic na faktu, že u nás se CD nevyplatí kupovat.

            • Re: Hudba jako koníček (Honza, 06.01.2010 13:11) Reagovat

              V kterém eshopu nakupujete? Já na townsend records a jsem moc spokojený, ale platím poštovné ...

              • Re: Hudba jako koníček (Billy, 06.01.2010 13:46) Reagovat

                CDWOW UK. Nevim jak je to tady s vkládáním odkazů, tak radši dávám jen název. Když si to hodíte do google, tak hned první odkaz Vám vyhodí na CDWOW. Vřele doporčuju. Minulý rok jsem u nich objednal 16 desek + 5 DVD a vše přišlo v pořádku a bez problémů.

                • Re: Hudba jako koníček (Honza, 07.01.2010 07:51) Reagovat

                  Diky!

                  • Re: Hudba jako koníček (merhaut, 09.01.2010 01:13) Reagovat - e

                    k návštěvě www.cdklub.net, kde najdou mj. avízo na pdf hudební magazín Rock+, ve kterém jsme podobní "magoři" do desek a cédéček všichni :-)

    • Re: Hudba jako koníček (slasher, 11.01.2010 15:16) Reagovat - e

      Samozřejmně, vlastnit hmotný CD, to je něco úplně jinýho. Jenže pro mě, jakožto pro studenta, je 500Kč za nový album přece jen trochu moc, to tak možná, když vydá album moje nejoblíbenější kapela. Když už mám prachy, tak to dám radši do kytarový techniky...

      • Re: Hudba jako koníček (KarlP, 11.01.2010 22:50) Reagovat - e

        Jasně, u studentů se dá chápat. Ale až budeš třeba úspěšný právník, musíš si dokoupit alespoň nějaké věci, které máš teď stáhnuté, aby to bylo morálně ospraveditelné :-).
        A ještě jeden typ - existují např. CD bazary.

    • Re: Hudba jako koníček (michal, 19.01.2010 19:24) Reagovat - e

      ja suhlasim jednoducho mp3 hudba internet.. to nieje ono ja tiez radsej albumy kupujem a vie m ze ho naozaj vlastnim nez nejaky digital

  • živý koncert (Kája, 30.12.2009 14:47) Reagovat - e

    Tak nevim jestli jsem opožděná já,ale já si i dnes občas koupím originál CD když to za to stojí a zážitek z živého koncertu nemůže nahradit žádný přenos přes internet.

    • Re: živý koncert (Kuba, 30.12.2009 18:39) Reagovat - e

      S tim zivym koncertem mas naprostou pravdu.

      • Re: živý koncert (Miroslav Böhm (autor), 30.12.2009 19:05) Reagovat - e

        Samozrejme nejde o to, ze by melo jit o nahradu za ziva vystoupeni, ale o variantu pro ty, kteri se na nej nedostanou. Ja si ten koncert napriklad celkem uzil i na YouTube a do Kalifornie bych letel jen tezko. Zvlast kdyz bylo vyprodano... o)

  • Díky (ignorand, 30.12.2009 23:32) Reagovat

    Díky za každý článek, který nepíše Benda.

  • ... (schneck, 31.12.2009 00:06) Reagovat

    Vynikající článek..

    ''není důležité hudbu vlastnit, ale především poslouchat.'' :-)

    • Re: ... (skořepa, 02.01.2010 15:51) Reagovat - e

      Přidávám se k chvále oné poslední věty. Taky to tak vidím/cítím.

  • Taky bych si rada koupila CD... (Ali, 31.12.2009 16:13) Reagovat

    ale! ty kapely, co posloucham ja, tady vubec neprodavaj... :(

  • Bezva (DarkoDee, 31.12.2009 18:54) Reagovat - e

    Vypadá to, že nejlepší letošní deska je lednová a nejlepší článek na musicserveru z je ten z konce roku.

    Myslím, že je to trefné. Hlavně ty poznámky o fetiši a závěrečné moudro. Hezky, Pepiku, hezky...

  • "není důležité hudbu vlastnit, ale především poslouchat" (paulie z malého města, 01.01.2010 21:40) Reagovat

    Pod to se podepisuju! Další dobrý článek, chválím velmi!

  • Konec CD? (Nerevanin, 03.01.2010 13:07) Reagovat

    Já doufám, že CD nezmizí. Sice jich moc nemám a většinu písní mám staženou z internetu, ale kolikrát se už stalo, že jsem tu konkrétní píseň nedokázala stáhnout. A když už jsem si stáhla celé CD, skoro vždy bylo v naprosto děsivé kvalitě. Když dostanu nové CD, téměř s posvátnou úctou prozkoumám krabičku ze všech možných stran, pak opatrně vyndám booklet a prolistuju a pročtu a ještě opatrněji zkoumám samotnou placku. Tomu pocitu se máloco vyrovná, když víte, že máte originál od svého oblíbeného interpreta. Navíc já moc ráda zkoumám obaly CD (víte co myslím, ten hlavní přední obrázek). Představa, že to vůbec nebude, nebo jen nějaký roztřesený zrnitý obrázek na internetu, se mi moc nelíbí.

    Jinak opravdu povedený článek, dobře se to čte.

  • jojo (t., 04.01.2010 07:56) Reagovat - e

    Jak už tu bylo řečeno, tak zas jednoznačné to není. není problém potkat lidi, kteří si po letech pořizují gramofon, není problem potkat lidi, kteří "ty s ipodem" (potažmo ty co stahují) za hudební fanoušky nepovažují neb to jsou pro ně jen hudební konzumenti, atd... Jsou obchody s nezávislou muzikou, kde pokles tržeb je formální nebo prostě minimální. problem je spíš v tom, že informace zas už začínají mít jen ti, co je sami hledají - v časopisech se o muzice skoro nepíše, na internetu je to doména spíš začátečníků, kterým dělá probém napsat větu pravopisně správně, natož pak vyplodit vlastní myšlenku... Ale tenhle text je dobrý.

  • nedekada (plnmn, 06.01.2010 22:45) Reagovat - e

    mozna te to prekvapi, ale rok 2009 prvni dekadu tretiho tisicileti neuzavira. uz ze slova dekada je jasne, ze se nejak tyka desitky. cili prvni dekada tohoto tisicileti konci az z rokem 2010 a zacala rokem 2001. rok 2000 je totiz poslednim rokem dekady predchozi, byt ma v prvni cifre jako jediny dvojku.

    • Re: nedekada (Miroslav Böhm, 06.01.2010 23:31) Reagovat - e

      Nepřekvapí, už jsme to řešili i u přehledu stovky nej desek o) Jde prostě o "nultá" léta, která navazují na devadesátky. Je ale fakt, že je to zavádějící označení, upravil jsem. Dík za echo.

  • A přitom stačilo napsat, (merhaut, 09.01.2010 01:08) Reagovat - e

    že je to na netu ZADARMO!

Album týdne 22/2012

Na okraj Lukáše Bendy

Bene, řekni prdel, máš na to?


Nadužívání slovního spojení česká malost považuju za největší českou malost. Jsme mistři světa v komentářích a diskuzích na netu, ale pro pochopení legrace abychom si zaletěli na jinou planetu. Rozhořčené reakce, které vyvolal Ben Cristovao se svým novým super(s)hitem "Prdel", budiž toho důkazem.

Termín česká malost je tentokrát na místě. Arbitři jediného správného vkusu nezastavili začátkem května v komentářích - ať již na musicserveru nebo kdekoliv jinde - pusu. Jaký je ten Ben Cristovao pozér! Vlastně vůbec nemá ...

celý článek »

Filmserver.cz píše

CoKdyKde

Ne 03.06. Kyuss Lives! (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

So 16.06. Respect Festival 2012 (Štvanice, Praha)

Ne 24.06. She Wants Revenge (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

Po 25.06. Sting (UK) (O2 Arena, Praha)

Čt 28.06. Ugly Kid Joe (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

více akcí