Názory

Vložit názor

Zaškrtněte, pokud nechcete zobrazit u svého příspěvku Váš e-mail.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na následující otázku nebude názor přidán.

  • Nu metal (Petr, 20.08.2009 13:08) Reagovat - e

    Já jsem se nad tímto tématem zamýšlel už v té první polovině nulté dekády a pro mě to byl boom nu metalu. Většina lidí zná Linkink Park, nejvíc z této vlny (KoЯn, Limp Bizkit)
    Co je však vedoucí element posledních pět let?
    Vlna Emo? Má Emo vlna nějakou jednu ze všech výraznější kapelu?

    A i tak je těch vln v každé dekádě více, co třeba Neopunková Vlna v 90. letech Green day, Off spring, pop punková vlna na začátku nulté dekády Avril Lavigne - všichni Atd. atd.

    Ono to není zas tak jednoduché určit jednu výraznou vlnu a kapelu jedné půl dekády.

    A to jsme pořád u populární hudby, v Současné artificiální hudbě, nebo v jazzu je to úplně jinak.

    • Re: Nu metal (spejs.tlemon, 20.08.2009 13:35) Reagovat

      "nu metal a pop punk" -> takže vlastně potvrzuješ, o čem se píše v článku :-)) nu metal i neopunk vznikly v 90. letech, do nultých jenom přetrvaly.. emo je až z 80. let, ale je pravda, že tehdy to nebyl mainstream.... jestli chce někdo tvrdit, že nu metal taky ještě nebyl v 90s mainstream a boom měl až v nultých, tak nevím, já se ale díval na Freak on a Leash v Esu už v devadesátém devátém :)

      • Re: Nu metal (Lukáš Benda, 20.08.2009 13:38) Reagovat - e

        A já bych zas řekl, že posledním desetiletím hýbaly (bohužel) povětšinou R'n'B tracky - takže bych se nebál označit onu 'part of black music' za nejpodstatnější žánr celé dekády.

        • Re: Nu metal (spejs.tlemon, 20.08.2009 13:53) Reagovat

          hip-hop, r'n'b - taky nic nového...

          • Re: Nu metal (V., 20.08.2009 17:02) Reagovat - e

            No jasně, a punk je v podstatě jeho takový jednodušší a hlasitejší rocknroll, to samé metal... ;) Vzhledem k tomu, že žánry vznikají dost postupně, se dá těžko říct, kde jsou mezi nimi hranice, ale myslím, že současná podoba rnb a hiphopu už je dost daleko od toho, jak to znělo na začátku osmdesátých let. Sice pro tu současnou vlnu neexistuje jednoznačné pojmenování (což je vlastně příznak té špenátovosti), ale jinak bych taky souhlasil s tím, že právě tohle byl ten hlavní komerční proud tohohle desetiletí - Timbaland, Timberlake a spol.

            • Re: Nu metal (ToP, 24.08.2009 00:58) Reagovat - e

              taky to vidím na novou komerční vlnu negerskejch řetězatejch producentů, prdelatejch černošek se sametovým hlasem a remixovejch hitů.

              Tahle "dekáda" by spíš neměla bejt řazená po deseti, stejně tak to nebylo ani v minulosti - já bych to třeba dělil 59-64-67, 68-78 (nebo i na dvě půlky s tim, že 68-74 bylo fakt klíčovejch), 79-83, 84-89, 90-dejme tomu 99, pač tady už fakt nic moc výraznýho nebylo... Ale zase nechtěl bych opomenout znovuoživení indie/postpunku nebo post-Radiohead (:P jsem drzý, vím) kapel, protože ty tu fakt místo maj. Řekl bych, že jako hudebníci dneska víc sázíme na výběr z pro nás nejmilejších žánrů (pač je jich už hodně a daj se pěkně fúzovat) a na jistotu domácího zázemí než na celosvětovo, pač víme, jakej internet jakožto hudební platforma dokáže bejt v tomhle řemesle dobrý sluha, ale zlý pán (ale spíš ten prevít). Halt je blogová doba a myšlenky se reflektují jinudy. :))

      • Re: Nu metal (Petr, 20.08.2009 15:24) Reagovat - e

        To je sice pravda, že Korn a jejich Freek on the Leash (mimochodem korn jsem měl z nu metalu nejraději) se vyskytli v esu v 99 a mohli tak nastartovat boom nu metalu, tady se ale nebavíme o tom, která nebo které kapely byly v nu metalu ty první s komerčním úspěchem a pozvedly tento styl k masám, ale která kapela byla v té vlně mainstraemově nejúspěšněší a nejznámější, což byla na vrcholu nu metalové horečky Linkin Park. To je stejné jako s Nirvanou a grungem, největší grungeové legendy hráli také už na konci 80. let (Melvins, Mudhoney atp) ale nejvíce byla viděna Nirvana až na začátku 90 let, kdy měl díky jejímu komerčnímu úspěchu svůj boom grunge. Chci jen říct, že je mi jasné, že styly vznikaly mnohem dříve v undergroundu, než byl jejich boom. Ale těch stylů je tolik, že se nedá jednoznačně utvořit tabuka, ve které by byla třeba jen jedna kapela a jeden hlavní styl (vlna) pro pět let jedné dekády. Těch vln v devadesátých letech i jiných letech mnohem více a v různých žánrech.

        A Emo core je skutečně odnož hard coru s 80. let, vím.

    • Re: Nu metal (Little L, 21.08.2009 00:21) Reagovat - e

      Jestli si toto desetiletí budeme v budoucnu spojovat s vývojem s hudby, tak jedině ve spojení s revolucí v distribuci a přístupu k hudbě obecně. Vždyť na konci tohoto desetiletí se konečně začaly princip komerční hudby, tak jak ho známe už přes 80 let (od prodeje partitur Chopinových koncertů k prodeji CDček). Podle mě si tohle desetiletí budeme pamatovat pro vznik Napsteru a prvnímu albu kapely s komerčním potencionálem (Radiohead) uvolněnému zcela zdarma. Nultá léta budou vzpomínána jako ta, kdy se z reprodukované hudby stal spotřební materiál a finanční stránka věci se přesunula ke koncertům a merchendisingu. Ale jestli se na tyhle roky bude vzpomínat dobře....to fakt netuším...

      • Re: Nu metal (OptieX, 23.08.2009 23:23) Reagovat - e

        Tyjo, asi mas pravdu, taky bych rek ze to tak jee.

  • - (schneck, 20.08.2009 14:49) Reagovat - e

    Taky sem o tom přemýšlel. Všechno se začíná opakovat, post-punkové revivaly, neo-psychedelie, nu metal, new prog atd.
    Nultá dekáda by se dala shrnout přesně jak píše autor - mashup toho co už tady bylo a vaření z už snámých surovin.
    Většina doopravdy ''velkých'' kapel svou tvorbou stejně vyvrcholila v devadesátkách a tak po roce 2000 už je těžký přijít s něčím novým.
    Přece bych ale nějaký vypíchl, stačí se podívat na top žebříčků populárního last.fm - co takhle Coldplay, zmiňovaní Linkin Park, Green Day zná určitě dost lidí, Muse, dál Killers atd.. pokud brousíme v rockových vodách..
    Tak snad bude další desetiletí trochu - nechci říct barevnější - ale něčím - hlavně novým - charakterističtější :)

    • Re: - (V., 20.08.2009 17:09) Reagovat - e

      Last.fm je fajn, ale ani omylem to není reprezentativní vzorek celé populace, protože většina jeho uživatelů (včetně mě) jsou do určité míry snobové. Ty opravdu "masové hity" bych viděl v Most Unwanted Scrobbles (http://playground.last.fm/unwanted) - momentálně tam je třeba Lady GaGa, Britney, Katy Perry a Rihanna. =)

  • DIY (Dan, 20.08.2009 20:17) Reagovat

    Pro toto desetileti bylo podle me dulezite zejmena toto:

    1) obrovsky vzestup popularity RNB a hiphopu

    2) resuscitace elektropopu 80tych let, tentokrat vsak posunuta do ironicke az kabaretni roviny a obohacena o spoustu prvku jinych stylu

    3) rozmach principu DIY...ostatne neni divu, kdyz dnes je docela dobre mozne poridit (dobrou) nahravku doma v pokojiku a pres net ji rozdistribuovat do sveta...vysledkem je ohromna spousta zajimavych projektu...ktere se vsak z ruznych duvodu nikdy nestanou masove slavnymi.

    • Re: DIY (ToP, 24.08.2009 01:11) Reagovat - e

      Souhlas - k bodu 3 - to je fakt, ani to studio už není tak drahou záležitostí, hudebníků je děsivě moc (ještě děsivější je, kolik jich je výbornejch) a těch suprovejch projektů je gromadaaa ...... spíš se to přesunuje ke koncertním scénám a je nutný hledat na BandZonech, MySpacech a festiválcích.
      Velkou cestou propagandy se nám připomenou už asi jen producentsky vyhoněný objevový obličejíčky anebo naopak starý dobrý zářící anebo už vyhasínající hvězdy v nově slepeném power bandu. Což samozřejmě není špatně ani jedno. Jen nic z toho nevytváří dojem komplexnějšího hnutí.

      Prostě špenát.

  • Internet (Kraťa, 20.08.2009 22:54) Reagovat - e

    V první řadě musíte vzít v potaz internet. Do této doby tu internet neexistival a proto měli lidi možnost poslouchat hudbu v televizi, rádiu nebo pomocí koupí desek. Dneska si každý člověk mající internet může najít svou oblíbenou kapelu nebo svůj oblíbený label na internetu. Nikdy neni omezován rádiem, televizí nebo kameným obchodem a to je velký rozdíl. Dneska si můžu poslechnout kapelu kterou v Čr nikdo nezná a je neznámá i v USA ( popř. v jiných státech) a taková možnost dříve nebyla. Jako příklad uvádim moje oblíbené kapely: Antelope, Blonde Redhead, Beauty Pill. Z českých Five Seconds To Leave nebo Elektročas. Ale i tak by se tu našlo pár kapel, které stojí zato např. Radiohead, Muse, Queens Of The Stone Age, Yeah Yeah Yeahs a White Stripes, kteří svým hitem Seven Nation Army inspirovali fanoušky ME ve fotbale, kteří zpívali tuto melodii na stadiónech a skladba se tak stala hymnou ME. Kdoví jak by obstáli Beatles, Nirvana nebo Queen v dobách internetu.

  • trochu brzo na hodnocení (iller, 21.08.2009 09:38) Reagovat

    Myslím, že to , jaká která kapela je zásadní, je možné zhodnotit až po delší době. Navíc to není tak jednoduché. Podle čeho hodnotit úspěšnost? Dobrých recenzí, prodejů desek nebo fanoušků na Facebooku? V dnešní době je navíc celá situace komplikovanější o to, že lidé mají všeobecně větší přístup k hudbě, poslouchají toho víc, třeba právě prostřednictvím internetu. Za této situace nelze vybrat pár vyvolených, ale každý žánr má své osobnosti a velikány. Není pravda, že hudebních osobností je míň, naopak, je jich víc.


  • k článku (karel, 21.08.2009 10:59) Reagovat - e

    Tohle desetiletí mělo jedinou globální hudební hvězdu: internet. Revoluce ve způsobu distribuce hudby, jejímž vedlejším důsledkem je i zhroucení ujetého principu výroby a následného umělého udržování globálních hvězd s pomocí médií. Ničím (relativně) neomezený a svobodný přístup k hudbě jejich existenci vylučuje a přeje "malým" jménům. Troufnu si tvrdit, že hudbě obecně to velmi prospívá a ukazuje to zcestnost protipirátského blábolu "kopírování zabíjí hudbu". Nikoliv, kopírování zabíjí pouze hudební průmysl, a neexistuje lepší důkaz toho, že hudba se bez hudebního průmyslu naprosto obejde, než právě vývoj posledních deseti let. To je větší důvod k radosti, než objevování "nových" Beatles, Led Zeppelin nebo Michaelů Jacksonů. Nikdo je totiž nepotřebuje.

    • Re: k článku (bv, 21.08.2009 14:20) Reagovat - e

      Bohužel jsou noví Beatles, Led Zeppelin nebo Michaelové Jacksonové potřeba. Protože právě oni jsou nakopnutím pro nové směry hudby a inspirací pro ostatní. Pokud takovíto interpreti chybí, pak dochází ke stagnaci a vykrádání již nespočetněkrát slyšeného. A jsme opět u 00s, které nic nového nepřinesli a jen vykrádají a vykrádají. Ale pravdu máš v tom, že 00s budou desetiletím internetu, byť malým jménům internet nepomáhá vůbec. Jen se přesunul přísun informací o alternativni hudbě do počítačů. Kdysi jsi hledal novou hudbu na koncertech, ve specializovaných klubech a papírových občasnících, případně magnetofonových kazetách. Teď klikáš shuffle na last.fm.

      • Re: k článku (Messiah, 22.08.2009 16:10) Reagovat - e

        Malým jménům internet nepomáhá vůbec? Tak to je dobrá kravina

        • Re: k článku (bv, 22.08.2009 20:04) Reagovat - e

          A pomaha snad? Napis jak.

          • Re: k článku (michalux, 22.08.2009 20:26) Reagovat - e

            myspace, youtube?

            • Re: k článku (bv, 23.08.2009 08:09) Reagovat - e

              A jak pomaha YouTube a MySpace? Chapu, ze nejake zapadle indie kapele v Seattlu muze prinest dvacet fanousku v CR, ktere by jinak nikdy nemela, ale to ji asi moc nezajima, protoze na koncert ji nepujdou a jejich CD si tak nekoupi, protoze si to stahnou. Ji zajima to, co ziska v US. Protoze tam si lidi od nich to CD koupi a budou ji chodit na koncerty. A sance, ze lide z US narazi na jeji profil mezi milionem MySpace profilu je porad mensi, nez ze na ne ten samy clovek narazi, jak hrajou lajv v jeho oblibenem klubu. Samotny MySpace je uplne o nicem. To, co z nej dela neco uzitecneho, je hudebni blogging, ktere te na dobre veci presmeruje, takze jediny prinos internetu pro alternativu vidim prave v bloggingu. Jenze to je opet jen vyvoj a neni to nic noveho. Vzdy tady punkove / alternativni casopisy, ktere se sirily jen urcitou komunitou a upozornovaly na dobrou hudbu. Neni to nic zasadniho, jen zjednoduseni "distribuce".

              • Re: k článku (Messiah, 23.08.2009 11:55) Reagovat - e

                Tak jestli to chceš konkrétněji tak třeba takoví HORSE the Band vyjeli na turné po světě (včetně zastávek v asii a vých. evropě) aniž by byli upsáni nějakému labelu, jen na své náklady. Jak asi myslíš, že tyhle koncety sháněly? Koncetováním po US? asi ne...

  • jedna kapela tu je (Martin, 22.08.2009 21:33) Reagovat - e

    Je tu jedna kapela, kterou polovina lidí miluje a druhá polovina nenávidí. Je to kapela Coldplay.

    • Re: jedna kapela tu je (Aker, 24.08.2009 12:42) Reagovat - e

      Rekl bych, ze ti jsou drtive vetsine lidi uplne sumak (rozumej nevzbuzuju zadne emoce:) neurazej, za srdce nechytnou...

  • Rekapitulace (Lk_s, 22.08.2009 21:55) Reagovat - e

    Problém je v tom, že nejen hudba, ale i kultura, móda apod. místo toho, aby se někam posouvala, tak vykrádá to, co už tu jednou bylo... nejdřív šedesátky (kolik z vás tu nosilo zvonáče?), pak se najednou objevili 70s kytary (to si zase pro změvu všichni koupili úzké uplné kalhoty) pak začalo být najednou všude hromada synťáků (zaregistroval jsem na ulici lidi v péřových prošívaných bundách z takoveho toho lesklého kosmického materiálu - fuj) teď se tu najednou odevšad valí shoegaze... prostě nulté desetiletí je taková rekapitulace... Mimochodem ještě k článku: posuzovat globální směřování hudby podle CZ publika je blbost.

    • Re: Rekapitulace (Tomáš Tenkrát, 22.08.2009 22:22) Reagovat - e

      spis to bylo mysleny tak, ze napr. prodigy znaj' i zabedneny balici, ale mikea skinnera ci arctic monkeys opravdu ne...

      • Re: Rekapitulace (Petr Bláha, 24.08.2009 16:20) Reagovat - e

        Souhlas, ale přece mám v hlavě jméno, které zná drtivá většina populace a jeho hlavní start je v téhle desetiletce. Jsou to SOAD. Sice se dá namítat, že první album je z roku 1998, ale tehdy se na ně v Čechách pískalo, když předskakovali Slayer. Po roce 2001 se tenhle národ modlí, aby přijeli... A já si troufám říct, že jsou invenčnější a přínosnější, než zmiňovaní Sex Pistols a Nirvana... Ale to je čistě můj názor :-)

  • .. (Winnie, 23.08.2009 13:00) Reagovat - e

    Bohužel, ve "filtrácké" anketě se jednalo o NEJLEPŠÍ, nikoliv NEJPOPULÁRNĚJŠÍ či NEJZNÁMĚJŠÍ počin let 00-09..
    Myslím, že je potřeba si uvědomit, že žádná skupina na světě už se nikdy ani zdaleka nepřiblíží slávě The Beatles a to může být třeba i lepší..
    V hudbě se totiž od éry Bítls vytvořilo strašně moc různých stylů.. Z čeho jste měli na výběr v 60. letech a z čeho si můžete vybírat teď? Nesrovnatelné..
    A přesně proto nemá tenhle článek vůbec smysl.

  • vše podstatné bylo v mph vymyšleno do poloviny 70.let (merhaut, 23.08.2009 14:34) Reagovat - e

    další dekády se už jen vezly a opakovaly...

  • a (a, 23.08.2009 18:31) Reagovat - e

    že někdo nezná arctic monkeys není nic mrzutého, když UK chrlí každý týden deset takových kapel, ale že někdo má the streets za "nejlepší" je smutné, ale naštěstí filter snad nikdo vážně nebere :)

    • Re: a (t., 24.08.2009 14:24) Reagovat - e

      Naprostý souhlas. Všechny ty filtrovský ankety - krom toho, že to je jen nástroj k prodejnosti a s nějakou analýzou či přemýšlením o muzice nebo hodnocením nemají moc společného - jsou především silně ovlivněny optikou redakce, která je často mimo realitu. Je to něco podobného, jako když Radio 1 v druhé půlce devadesátek všechny přesvědčovalo o tom, že Liquid harmony jsou jednou z nejzásadnějších českých skupin. Ovšem krom toho, že dnes už po nich ani pes neštěkne, většina populace je ani v té době prostě vůbec neznala - populární byli jen ve velmi úzkém okruhu lidí.
      Čímž se ovšem opět dostáváme k tomu, že největším ukazatelem reálné popularity je čas.

      • Re: a (t, 24.08.2009 14:29) Reagovat - e

        A ještě: Argument, že nejde o popularitu, ale o "kvalitu" je směšný. Kvalita je věc čistě subjektivní, neexistuje nic objektivně kvalitního. Samozřejmě, že pokud někdo inspiruje další, má v dějinách své místo, ale neznamená to automaticky, že je kvalitní...
        A další věc je vývoj - namátkou Damned byla v době debutu špičková a inspirativní punková kapela. Někdy od roku 1980 až dodnes je to třeti a až čtvrtoligový odvar = nic není věčné resp. neměnné.


  • 1985 = Madonna? (paulie z malého města, 26.08.2009 00:17) Reagovat

    Váhal bych mezi U2 a Michaelem Jacksonem, ale proč proboha Madonna?!? Chápu, že je to hvězda (tak trochu uměle vydržovaná týmem producentů), ale její osobní přínos hudbě je ve srovnání s alby Thriller nebo Joshua Tree IMHO nulový.

  • Někdo by mě napadl... (Bapi, 26.08.2009 17:34) Reagovat

    Říkáte Arctic Monkeys...Jasně Brit Pop tady už byl a vždycky se nějak promítne do odnože světové hudby. Ale Arctic Monkeys nebyli první. První, kdo měl ohromný úspěch a nakterém začalo stavět mnoho a mnoho kapel (nejen z Anglie) byli Franz Ferdinand. Ti, když vydali svoje debutové album, tak na nich začali stavět Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, The Killers...všechno je to na jejich konceptu. Ti by mohli být označeni za ovlivňovatele indie scény...

  • Tenkrát-dnes (bublehuble, 26.08.2009 20:45) Reagovat - e

    o tomhle tématu sem taky přemýšlel a je fakt, že v dnešní době nic nového nevzniká...všechno tu už jednou bylo....a s tim celosvětovým zásahem...dřív bych řekl, že co se hodilo do placu každej žral protože nic jinýho nebylo...nebo se to těžko objevovalo....dnes v době internetu si každej najde všechno a nikdo nezůstává u jedný kapely/interpreta dlouho jako tenkrát, kdy se jedno elpíčko neustále protáčelo dokud se nevyprodukovalo nový....je to dobou a možná, že někdy se najde genius a zase vypdrodukuje něco novýho co zblázní celej svět...

  • myslím, že už to ani nejde (thepajik, 27.08.2009 05:10) Reagovat - e

    Podle mě je tohle blbost. Nikdy už asi nevznikne tak velká hvězda, protože tu máme internet a díky němu si každý našel svůj styl a tak jak píše autor všichni poslouchají všechno. Pak taky hudba už žádné nové suroviny nemá..je to vyčerpané a tak zbývá mash-up. Taky si myslím, že díky tomu, že hudba pořád dost vynáší, jí dělá mnohem víc lidí než dřívě..nepočítám nějaké táborové bnkálky. Každý chce být slavný a bohatý..

  • Jo! (Intergalactic, 10.04.2011 13:17) Reagovat

    Úplně a naprosto souhlasím s tímhle článkem. Nic novýho, jen opakování provařenýho.

Album týdne 22/2012

Na okraj Lukáše Bendy

Bene, řekni prdel, máš na to?


Nadužívání slovního spojení česká malost považuju za největší českou malost. Jsme mistři světa v komentářích a diskuzích na netu, ale pro pochopení legrace abychom si zaletěli na jinou planetu. Rozhořčené reakce, které vyvolal Ben Cristovao se svým novým super(s)hitem "Prdel", budiž toho důkazem.

Termín česká malost je tentokrát na místě. Arbitři jediného správného vkusu nezastavili začátkem května v komentářích - ať již na musicserveru nebo kdekoliv jinde - pusu. Jaký je ten Ben Cristovao pozér! Vlastně vůbec nemá ...

celý článek »

Filmserver.cz píše

CoKdyKde

Ne 03.06. Kyuss Lives! (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

So 16.06. Respect Festival 2012 (Štvanice, Praha)

Ne 24.06. She Wants Revenge (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

Po 25.06. Sting (UK) (O2 Arena, Praha)

Čt 28.06. Ugly Kid Joe (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)

více akcí