Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Metronome Festival, 2. den, Výstaviště Holešovice, Praha, 23.6.2018

Druhý den Metronome Festivalu patřil Mydy Rabycad i nenápadnému písničkáři

Vydáno: 25.06.2018 09:56 v sekci Naživo - Jan Trávníček a Dan Hájek

Ani druhý a zároveň závěrečný festivalový den jste se bez mikiny, bundy a dlouhých kalhot neobešli. Zamračené nebe hrozící prudkým lijákem se sice až na chvilkové poprchávání neprotrhlo, zima ale byla pořádná. Nabízelo se proto zahřát se u nějakých koncertů. Jaké to byly?

SDÍLET:    

Live: Metronome festival, druhý den

místo: Výstaviště Holešovice, Praha
vystoupili: The Chemical Brothers, Husky Loops, Mydy Rabycad, David Byrne, Them There, Places, Bad Karma Boy a další
datum: 22. června 2018
Fotogalerie

S kolegou Danem Hájkem se neshodneme, zda Brunettes Shoot Blondes na hlavní scéně stáli za pozornost. Já tvrdím, že to bylo o ničem a srovnatelně nezajímavou hudební produkci nabídli i po nich vystupující Them There, jen se důraz ze synťáků a tance přesunul k uniformnímu pop-rocku, jaký jste slyšeli už stokrát jinde a lépe.

Daleko zajímavější vystoupení však nabídl londýnský písničkář Alasdair Bouch, který už několik let žije v Praze, zná se s navrátivšími se (hurá!) Nylon Jail a hlavně má úžasný hlas a skvělé vibrato, jakým zvedal chlupy na těle jako málokdo. Patřila mu sice asi nejméně důstojná scéna ve stanu Jameson, který se často zvukově pral nejen z hlavním pódiem, ale i s nějakou ukřičenou diskotékou od sponzora odnaproti, jeho časté slézání z pódia, komunikace s posluchači a hlavně opravdu dobré písničky mu ale přihrály hned několik desítek nových fanoušků.

Z nenápadných, ale o to zábavnějších vystupujících se sluší zmínit také Divadlo Zaseto, které předvedlo vydařenou parodii na late night show Jana Krause, jakou ocení speciálně ti, pro něž Miloš Zeman není tak úplně ideálním prezidentem.

Bad Karma Boy, Dorj, Superorganism a další pohledem Dana Hájka

Bad Karma Boy, Metronome Festival, Výstaviště Holešovice, Praha, 23.6.2018
© Adam Hencze / musicserver.cz
Brunettes Shoot Blondes z Kyjeva mi v mnoha rovinách připomínali Foster The People, když pak Andrew Kovalov na část setu odložil kytaru a vykouklo více elektroniky, mělo to něco do sebe a zimou ztuhlé publikum se i rozhýbalo. Stejný boj sváděli i slovenští Bad Karma Boy, ti si dokonce troufli vytáhnout skladbu "Zima" ze svého debutu a pasovalo to. Svou hodinku však vystavěli na zatím poslední desce "Prekrásny nový svet", kdy i Adela Tihláriková dostala svůj prostoj za mikrofonem ("Blízke brehy" nebo melodramatické "Utópie") a došlo i na "SFP" s textem Jana Těsnohlídka. Závěrečná "Dunaj" se pak stala návnadou na podzimní turné, tahle parta prostě roste. Na scéně rádia Wave jsem chytl Cari Cari míchající country a stoner rock, Louise Widmer a Alexander Köck je ostřílená dvojka, která toho hodně nacestovala a všechny tyto vlivy přetavuje do svých krátkých kytarovek. Dánští Communions byla pohodová kytarovka před Davidem Byrnem.

V útrobách Křižíkova pavilonu B se taky děly zajímavé věci. Rodák z Tel Avivu Dorj zaujal svým soulovým hlasem, hudba sice vychází ze základů trip hopu, ale protíná i neo soul a závěr svého setu narušil tanečními beaty. Zazněly singly "Hipnotised", raný "Forget" nebo fascinace jménem "Thunder", jen doufejme, že ho přejde místy zbytečné používání vokodéru. Kolektiv Superorganism žije v jednom domě a mají venku lehce crazy bezejmennou desku, tomu odpovídaly i stejně potrefené videoprojekce. Orono Noguchi sice po celou dobu zápasila s odposlechem (vyvrcholilo to posláním zvukaře kamsi), byla to však jízda napříč hitovkami "It's All Good" nebo "Everybody Wants To Be Famous" (tu po svém upravil i Dan The Automator).

Husky Loops, Metronome Festival, Výstaviště Holešovice, Praha, 23.6.2018
© Adam Hencze / musicserver.cz
Husky Loops z Itálie znají Češi už od loňského koncertu The Kills v Roxy, kde ve vyprodaném klubu předskakovali svým známějším souputníkům. Jejich muzika není marná, představit si je můžete třeba jako kdyby Royal Blood promíchali svou muziku řadou samplů, na druhou stranu to ale zase není žádný tahák, kvůli němuž byste si na festival utíkali koupit lístek. Prostě takový průměr.

To Mydy Rabycad jsou jiná pohádka. Jejich pódiová prezentace plná pestrých barev, extravagantních převleků, ohňů a dalších vylomenin zastínila leckteré zahraniční hvězdy, už když na Metronome Festivalu vystupovali minule o pár metrů vedle na dnešní Moon stagei, a přechod na hlavní pódium jen dokazuje, o jak velký kus se zase posunuli. Tato kapela si nic neulehčuje, ať už to je přeměna Žofie Dařbujánové v naducanou mašli (ne tu modelku) nebo nahrávání nových písniček v zahraničí, jejich aktuální forma a stále silnější materiál z nich dělá dost možná tu vůbec nejlepší kapelu, jakou tady v Česku aktuálně máme. O jejich vývozním potenciálu, koncertě na Glastonbury a dalších aktivitách už byly popsány tuny řádků textu a nebýt The Chemical Brothers, byl by to opět nejlepší koncert festivalu. Klobouk dolů, pánové a slečno, jsme na vás pyšní.

A teď jedna specialitka odjinud. Jak už bylo řečeno, ve stejném termínu se v Praze zároveň konal spřátelený festival United Islands Of Prague a jen chvíli po Mydy Rabycad na hlavním pódiu v Karlíně vystupovala jeho největší hvězda, britští Arcane Roots. Pokud jste s alternativními rockery ještě neměli tu čest třeba na Rock For People pár let nazpět, vězte, že pokud máte rádi Biffy Clyro, budete si u nich chrochtat blahem. Skotským megahvězdám se totiž podobají jako málokdo. A není to jen jejich okouzlující hudbou, kdy střídají tiché, líbezně zazpívané pasáže s nečekanými přechody do burácejícího kytarového inferna, v němž se ze zpěvu stává vypjatý řev. Oni se totiž dokonce jako Biffy Clyro i pohybují.

Těžko říct, nakolik si mladší trio sjíždí záznamy zkušenějšího tria na internetu, ale ať už kolem sebe kopou nohama, lámají se v pase nebo se jen pohupují za mikrofonem v bocích, vězte, že vám to bude povědomé. Nevadí to ale ani trošku, podobných kapel je málo a solidně zaplněný plácek pod pódiem ukázal, že náhodní kolemjdoucí (festival je zdarma) tvořili v davu jen minoritu a naopak řada lidí svým pohazováním hlavou a sborovým zpěvem dávala najevo, že jsou fanoušci a rádi je zase vidí. Chrčící reprobedny stahující jejich dynamický zvuk sice dojem trochu zkazily, i tak ale díky za to, že u nás zase hráli a jen houšť.

David Byrne pohledem Dana Hájka

David Byrne, Metronome Festival, Výstaviště Holešovice, Praha, 23.6.2018
© Adam Hencze / musicserver.cz
Před skoro dekádou mě David Byrne dostal na Colours Of Ostrava a jinak tomu nebylo ani nyní v rámci tour k povedené desce "American Utopia". Scéna zahrnovala jen kancelářský stolek (na něm ležel model lidského mozku) a židle, její prostor byl vymezen zavěšeným závěsem z tenkých pruhů a z reproduktorů se ozývaly ruchy přírody s ptačím zpěvem. Byl to však jen efekt na oko, během skladby "Here" (z letošní novinky) se na scéně objevil sám David a dva doprovodní vokalisté, zbytek výpravy (dalších devět hudebníků, včetně pětičlenné rytmické sekce) byl schován. Každý nástroj byl nošen, včetně kláves a s každou další písničkou jich na scéně bylo více a více. Každý z muzikantů byl pohybově, ale i vokálně vybaven. Celá show byla pojatá jako scénická improvizace založená na pohybu a gestikulaci póz a výrazů - byla z toho však cítit muzikantská radost, zručnost a preciznost. I když vše bylo postaveno na minimalistických motivech, vše fungovalo a souznělo s tématy na zmíněném albu.

"American Utopia" však vévodila - "Everybody's Coming To My House", melodramatická kráska "Every Day Is A Miracle" a nebo dramaticky kostrbatá "I Dance Like This" se skvělými perkusemi. Byrne se vypravil i do historie, ale vždy to nějakým způsobem navazovalo na dějovou linii - došlo tak na "Lazy" (z "Grown Backwards") nebo "I Should Watch TV" ze společného alba "Love This Giant" se St. Vincent. Nechyběly však ani perly z historie Talking Heads, na "This Must Be The Place (Naive Melody)" navazovala legendární alchymie "Once In A Lifetime" (pohybové kreace parafrázovaly původní videoklip). "Burning Down The House" si pak nechal v rukávu až na skoro samotný závěr. David Byrne snad nestárne, byla to efektní show, byl tam vtip, ironie a ukázal, že to vše jde i bez technologických vymožeností a že hudební mluva může být dokonale universální.

Po nich následoval rychlý přesun z Karlína zpět do Holešovic, kde už se chystalo vyvrcholení festivalu s The Chemical Brothers, o nich ale už v samostatné reportáži.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • "Druhý den Metronome Festivalu patřil Mydy Raby... (Anonym, 29.06.2018 08:37) Reagovat

    "Druhý den Metronome Festivalu patřil Mydy Rabycad" / "... a nebýt The Chemical Brothers, byl by to opět nejlepší koncert festivalu." Tak jak teda?

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
The Smashing Pumpkins - Shiny And Oh So Bright, Vol. 1 LP: No Past. No Future. No Sun. 6/10
Recenze: The Smashing Pumpkins na jubilejní desáté nahrávce "Shiny And Oh So Bright, Vol. 1" šetřili písněmi i nápady Asi i nejvěrnější fanoušek The Smashing Pumpkins pochyboval, že by se prchlivý Billy Corgan usmířil se zbytkem kapely a nahrál nový materiál v takřka zakládající sestavě. Rok 2018 však Dýním přál, a tak tu máme comeback... čtěte zde
Vydáno: 15.12.2018 10:15 v sekci Recenze
2
All That Remains, Rock Café, Praha, 13.12.2018
Naživo: All That Remains hráli výborně i přes nízkou návštěvnost Američtí All That Remains, jedni z metalcore klasiků, se po devíti letech vrátili do Prahy. S novou deskou, a naopak bez zesnulého kytaristy Oliho Herberta. Předvedli skvělou show, bohužel jí přihlíželo jen velmi málo lidí. I když se... čtěte zde
Vydáno: 14.12.2018 13:03 v sekci Naživo
0
Sofian Medjmedj - Odmalička jsem miloval být středem pozornosti
Rozhovory: Sofian Medjmedj - Odmalička jsem miloval být středem pozornosti "Není nad to mít velké cíle a věřit, že se jednou splní," říká Sofian Medjmedj. Zlomem v jeho kariéře bylo vystoupení Justina Biebera. "Během koncertu jsem si uvědomil, že to je to, co bych chtěl opravdu dělat, a řekl jsem si, že... čtěte zde
Vydáno: 14.12.2018 08:05 v sekci Publicistika | Rozhovory
0
Pohled do českých hitparád - 49. týden 2018
Kralování Lucie končí, nejžádanější desku mají díky strahovskému živáku Kryštof První místo českého rádiového žebříčku je už pošesté stejné, ale aspoň za neohroženým Georgem Ezrou se něco děje. Albovou hitparádu si podmanili Kryštof, kteří triumfují se živákem z koncertů na pražském Strahově. Není... čtěte zde
Vydáno: 13.12.2018 06:30 v sekci Novinky | České hitparády
6
As I Lay Dying, MeetFactory, Praha, 10.12.2018
Naživo: Odporná minulost As I Lay Dying nezabránila skupině v Praze odehrát dobrý koncert Že v klubu MeetFactory hořelo, už asi víte. Pomyslnou jiskru ale dost možná zažehli svým plamenným vystoupením kontroverzní metalcoreisté As I Lay Dying o den dříve. I po přesunutí z původně plánovaného Futura bylo vyprodáno a... čtěte zde
Vydáno: 12.12.2018 21:36 v sekci Naživo
4
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Nové desky 48/2018 - od Clean Bandit přes The 1975 po Alessiu Caru (04.12.2018 11:40)
- Nové desky 47/2018 - od Vesny přes Take That po Erose Ramazzottiho (27.11.2018 07:30)
- Video: Nèro Scartch provokuje klipem "Turn Me On" plným touhy a promiskuity (12.11.2018 13:59)
- Fotogalerie: Křest prvního živáku Mydy Rabycad v obrazech (01.11.2018 15:18)
- Naživo: Mydy Rabycad v roztančeném Lucerna Music Baru pokřtili svůj první živák (31.10.2018 17:54)
- Label Indies představil podzimní novinky (28.10.2018 19:20)
- Video: Mydy Rabycad s "Ain't No Light" míří do jiné galaxie (09.10.2018 12:23)
- Fotogalerie: Závěrečný den Colours s Kygem, Grace Jones a Mydy Rabycad (22.07.2018 22:58)
- Recenze: Bad Karma Boy vybarvili "Prekrásny nový svet" do melancholie (01.07.2018 13:44)
- Naživo: The Chemical Brothers + Praha = VSL (24.06.2018 18:59)

ALBUM TÝDNE 50/2018

Dark Gamballe
Hluboký nádech

Dark Gamballe jsou takovou samostatnou jednotkou na české scéně. Hudebně i vizuálně tato parta z Vyškova zcela vybočuje, přesto je jednou z nejnedoceněnějších u nás. Přes svou píli, pracovitost a snahu vše dotáhnout k dokonalosti patří stále k undergroundu a ani nová studiovka "Hluboký nádech" na tom nic nezmění.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Ne 16.12.
ČS Beat Festival (Lucerna - Velký sál, Praha)
Po 17.12.
ČS Beat Festival (Lucerna - Velký sál, Praha)
Čt 17.01.
Aurora (NO) (Forum Karlín, Praha)
Ne 20.01.
Alex Vargas (DK) (Chapeau Rouge, Praha)
St 23.01.
Tom Odell (UK) (Forum Karlín, Praha)
Ne 27.01.
Ghostemane (USA) (Roxy, Praha)
St 06.02.
The Neighbourhood (USA) (Forum Karlín, Praha)
Čt 07.02.
Animé (USA) (Roxy, Praha)
So 09.02.
Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators (O2 Arena, Praha)
So 09.02.
IAMX (UK) (Fléda, Brno)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Beyoncé Lady Gaga Sia Coldplay Rihanna The Cure Kryštof Ewa Farna Adele Madonna Queen AC/DC Lucie Linkin Park Debbi Muse Imagine Dragons Pokáč OneRepublic Britney Spears
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2018 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver