Celeste Buckingham dává na "Bare" průchod svému novému já

02.01.2018 10:00 - Josef Martínek | foto: Slavica

Nejosobnější, konečně dospělá nebo zvukově nejodvážnější - tak svou novou desku "Bare" charakterizuje sama Celeste Buckingham. Ve všech případech má vlastně pravdu. Každý posun kupředu s sebou ale přináší i ztráty. Co tedy nová Celeste získala a o co přišla?
7/10

Celeste Buckingham - Bare

Skladby: Paradise, Addict, Intoxicated, All This, Rose, Go Away, Selfish, Immature, Trip, Time Is Ours
Vydáno: 3.11.2017
Celkový čas: 41:26
Vydavatel: Buckingham Entertainment Group
Kolem třetí řádné studiovky Celeste Buckingham se dlouho vznášel otazník. Poprvé o ní mluvila již v rozhovoru pro musicserver v roce 2014, když slibovala spolupráci s věhlasným americkým producentem a útok na mezinárodní trh, na který již dřív s úspěchem vyslala hit "Run Run Run". Jenže všechno nakonec bylo jinak, Celeste místo desky vydala EP a výběrovku, prošla si řadou osobních zkoušek a s dalším albem přišla až nyní. Nevznikalo v Americe, ale na Slovensku v jí dobře známém prostředí studia Littlebeat s producenty Martinem Šrámkem, Andrejem Hruškou a Matejem Miklošem.

Ambicióznost se přesto materiálu o deseti písničkách upřít nedá. Celeste se kromě Česka a Slovenska stále pohybuje také v zámoří a plánuje novinku představit i v Británii. Album "Bare" předpoklady zaujmout má - zvukově reflektuje aktuální mainstreamové trendy, kdy už pop dávno nestaví jen na zpěvných melodiích, ale samozřejmostí se pro něj staly elektronické podklady, rapové linky či vlivy exotických kultur. Sama interpretka se nijak neostýchá používat spojení hudební byznys, a co se týče schopnosti orientovat se v něm, dalo by se říci, že ze slovenských a českých zpěvaček je i přes své mládí nejdál.

Na novince vás roztančí singlem "Go Away", jehož ekvivalentem může být třeba aktuální hvězda hitparád Dua Lipa, orientální náladou songu "Addict" vás vtáhne na Blízký východ, kde má své kořeny, a skladbou "Intoxicated" předvede, jak si její hlas rozumí s elektronikou. Nezapomíná ale ani na akustickou polohu, jako v písničce "Rose", a tak je výsledkem pestrá přehlídka hudební univerzálnosti.

Oproti svým prvním dvěma teen deskám Buckingham výrazně zlepšila práci se svým hlasem, a tak ho můžeme obdivovat v mnoha rozmanitých polohách, přičemž v pohodě plynule přechází z jedné do druhé. A ano, v některých momentech je její vokál podbarven počítačovými efekty, jak je pro dnešní pop typické. Ke kladům navíc vedle produkce přidejme ještě otevřené texty, které jsou tentokrát spíš temnějšího rázu. Léčí si v nich bolavé srdce, ale otevírá i témata závislosti nebo zneužívání.

Zamrzí tak jen jistá zaměnitelnost. Dnešní tvorba Buckingham působí natolik mezinárodně, že když ji uslyšíte v rádiu, možná vás hned nenapadne, že to není Selena Gomez či Demi Lovato, ale naše Celeste. To lze samozřejmě vnímat i jako pochvalu. Ten, kdo před pár lety propadl kouzlu zpěvaččina debutu "Don't Look Back", ale jistě pochopí, jak je tohle postesknutí myšleno. Někdy je zkrátka svébytnost, lehká mysl a nezatíženost trendy víc než technicky perfektní snaha jít s dobou.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY