Semifinálové dívky podaly v SuperStar přesvědčivější výkony než kluci

26.10.2015 08:45 - Karolína Stránská a Honza Průša | foto: facebook interpreta

Po nemastném a neslaném klučičím semifinále z minulého týdne předstoupilo tuto neděli večer před porotu SuperStar deset dívek, které čekalo stejné vyřazování. Daly do toho všechno, nebo se, stejně jako chlapci, raději šetřily na finále, které ale pro ně nemusí přijít?

Live: SuperStar 2015

kolo: Semifinále - Top 20: Holky
datum: 25. října 2015

S vědomím, že do finále se podívají jen čtyři z nich, zahájily semifinalistky večer společnou písní. Tentokrát došlo na "Vodu živou", čímž nám produkce soutěže dokázala, že umí odrovnat polovinu soutěžících ještě dříve, než se stihnou odrovnat při sólovém vstupu.

Často nervózní a z hladu protivná Karolína Přibylová zahájila semifinálový večer étericky, hitem "I See Fire", který známe v podání Eda Sheerana. Karolína těmi rozmachy rukou draka Šmaka z jeskyně málem přivolala. Brigádnice z Novy ovšem tentokrát nebyla protivná. Nervózní zpočátku ano, ale popasovala se s tím velmi obstojně a na rozdíl od chlapeckého večera nasadila od začátku laťku poměrně vysoko. Co se názoru poroty týče, vypadá to, že stačí, abyste si odpárali osobitost, vyžehlili vlasy a večerní šaty a vystřelíte náhle do pozice favoritky.

Réka Ballová, zpěvačka německých šlágrů z Mallorky, o sobě tvrdí, že je bojovná a že neumí kreslit. Do boje se vyzbrojila hitem "Ain't Nobody" čtrnáctileté zpěvačky Jasmine Thompson. Člověk by si myslel, že když mají soutěžící možnost vybrat si písničku dle vlastního uvážení, že si vyberou skladbu, která jim sedne. Réce totiž mnohem vice sedlo těch "99 Luftballons" z medailonku, neboť ve skladbě mladinké zpěvačky se její hlas a osobnost zcela vytratily.

Sabina Slepčíková, SuperStar
© nova.cz
Sabina Slepčíková, maminka dvouletého syna, kterého její zpěv dojímá, se jala dojmout i publikum v muzeu současného skla. Nešetřila se a naložila si nelehkou skladbu "Run To You" z repertoáru Whitney Houston. Jak se nešetřila ve výběru skladby, tak se logicky šetřila v jejím provedení. Do gradací se pouštěla opatrně, pravděpodobně ze strachu z ulétnutí. V závěru tak neurazila ani Whitney, ani přítomné, ale rozhodně nezúročila veškerý potenciál a dojala pouze sama sebe, zatímco naslouchala ne zcela pozitivnímu, ale pravdivému hodnocení poroty.

Barbora Hazuchová se ráda učí. Jde jí pečení i vaření. Nejdou jí nízké polohy. Proč se tedy pustila do "Jar Of Hearts" Christiny Perri, je mi záhadou. Rozpačitý začátek vystřídala nabytá jistota ve vyšších polohách, která však její vystoupení jako celek, dle mého názoru, bohužel nespasila. Klára Vytisková byla z jejího výkonu veselá. Tak to ji Bryan Adams minulý týden asi neztrestal, když o jeho písni řekla, že je retro.

Veronika Vrublová, dívka s kytarou, prý občas pokazí, co se dá. Hitu "Love Me Like You Do" anglické hvězdy Ellie Goulding vtiskla hodně ze sebe, respektive ze svého předem připraveného scénáře. Zcela bez problémů ukázala, že rejstřík na Ellie rozhodně má, a kdyby se přestala snažit o zbytečné tanečky a divadlo a zůstala s kytarou v poloze, která jí sedí, mohlo to dopadnout celkem dobře.

Nikol Kassell se údajně bojí výšek. Tentokrát do výšin mířila, ale nedolétla tam. "Love On Top" od Beyoncé je skladbou zrádnou, už jen proto, že aura, která se v současné kolem Bey, královny hudebního světa, vznáší, je z velké části tvořena jejím sebevědomím, temperamentem a jistou zdravou drzostí. Pokud již u úvodního "come on baby" působíte tak, že byste to asi neměli říkat nahlas, o něčem to vypovídá.

Melindě Noákové se nelíbí česká populární scéna a Karel Gott. Při výběru písně sáhla na vrchol současné hudební scény, kdy zvolila "Over The Love" od Flo. Jak jistě sama při zkouškách a konečně i oficiálním vystoupení zjistila, naložila si slušně. Bledá ďáblice do svého výkonu vlila veškeré emoce a strhla publikum. Díky tomuto citovému výplachu, jak uvedl Pavol Habera, se jí poměrně snadno odpouští falše, jež byly díky jejímu čistému, nezastřenému hlasu zcela zřejmé.

Veronika Danišová, Superstar
© nova.cz
Veronika Danišová. Dvacet jedna let. Nejde jí matematika. V proslulém hitu "Rolling In The Deep" se nevyválela, a naopak se do něj pustila celým svým srdcem stejně jako Adele. Píseň však pojala po svém a i menší zaváhání se v dynamickém vystoupení snadno ztratilo. Pal'ovi sa páčí, že Veronika konečně vypadá i přitažlivě. Hurá. Celý rozhovor po jejím vystoupení byl věnován ne právě vyslechnutému zpěvu, ale kilogramům, které už Veronika shodila. Hurá.

Západočeška Alena Shirmanová se skladbou "New York, New York" Lizy Minnelli jako jediná sjela z mainstreamové dálnice, po které se dosud řítily její předchozí konkurentky. Co se zpočátku zdálo býti kabaretním karaoke, se ve své druhé polovině přehouplo v příjemný výkon. Potřeštěná blondýnka má spoustu rezerv, několikrát se rozešla s doprovodem, ale hlasová kapacita tam bezesporu je. Pro Pavola Haberu bylo její číslo nezapomenutelným výjevem, snesitelným jedině po užití drog. Podobně to cítil i zbytek poroty, neboť Alena svým výstupem příliš vybočila.

Emma Drobná, SuperStar
© nova.cz
Mikrofon jako poslední vzala do ruky jednadvacetiletá nenápadná cestovatelka ze Slovenska. Emma Drobná kolo uzavřela písní od Ellie Goulding a "Your Song" vyšvihla bez sebemenších potíží s neuvěřitelnou lehkostí a grácií. Díky nezaměnitelné barvě svého hlasu se s přehledem stala nejlepší zpěvačkou tohoto kola, a jak si na závěr při žonglování pohrála s tyčemi, si pohrála i se svými hudebními sokyněmi.

Co se kvality zpěvu týče, v porovnání s chlapci se i přes jistá zaváhání dá hovořit o převaze dívek, neboť semifinálový večer byl zahájen i zakončen přesvědčivými výkony. První finalistkou, která se přidala ke čtyřem chlapcům (a svému bratrovi), se stala Sabina Slepčíková. Spolu s ní vyslala porota do finále Barboru Hazukovou a díkybohu také Veroniku Danišovou a Emmu Drobnou.

Ve finále se máme na co těšit především v dívčí sekci. Nebo se snad dočkáme dramatického sourozeneckého souboje?

A co na to Honza Průša

Ať už si o SuperStar myslíme cokoliv (a doufám že tu není fakt nikdo, kdy by ji ještě dnes považoval za pěveckou soutěž, o zpěv tady jde skoro až na posledním místě), desítka semifinalistek nebyla vybraná úplně marně. Jo, pár průserů se konalo, občas jsme se mohli cejtit trapně, ale to se dělo vždycky. A vedle toho se tu ukázaly i fakt zajímavé semifinalistky. Vlastně stejně to funguje i u moderátorské dvojice - přirozený a pohotový Pyco a hrozitánská a umělá princezna Jitka Nováčková. Prej miss. Promiňme holkám úvodní "Vodu živou" aneb jezera, moře a oceány nepřirozenosti, manýr a problémy většiny slovenských zpěvaček s češtinou a pojďme se podívat na to zajímavější.

Vezmeme-li to vzestupně, tak na úvodní píseň navazovaly Veronika Vrublová, Nikol Kasalová a Réka Ballová. Veronika odehrála vykalkulované divadlo, ve kterém chyběli jen tančící pudlíci. Strašně moc tlačila na pilu, nezpívala úplně dobře, na kytaru moc dobře nehrála. Průšvih večera. Nikol má bohužel pro mne docela nepříjemnej hlas a její vystoupení vypadalo jako karaoke ze školní diskotéky. Při jejím setu jsem si vzpomněl na trapnou ségru Baby z "Hříšného tance", jak pěla jakousi píseň pro závěrečnou besídku. No a Réka. Ta má sice docela hezkou barvu hlasu, ale vybrala si úplně pitomou písničku a její číslo byla děsná nuda. Jak dětskej vlček. Káča. Bez kouzla.

A kdo se mi líbil? Bylo jich víc, jak zpívá Janek Ledecký. Asi nejhezčí hlas mezi holkama má Emma Drobná. Sice vypadala nervózní, ale i že má na víc. Měl jsem pocit, že se držela při zemi, ale možná právě proto se stala jednou z jasných favoritek. A pak Melinda Noáková. Jako jedna z mála v SuperStar má vkus, výborně si vybrala svou píseň. A její "Over The Love", to byla energie jak kráva, všechno uvěřitelné a přirozené. Melinda je holka s názorem, která se nebojí hejtovat Karla Gotta. Možná i to se jí vymstilo.

Výborná byla také Barbora Hazuchová, která se silným prožitkem a plná emocí odzpívala "Jar Of Hearts", dobrá byla i Karolína Přibylová. Sice působila přesoustředěně, bylo vidět, že si vše důkladně hlídá. Hodně nad písničkou přemejšlela a odedřela to. Ale když nezpívá a mluví, tak bohužel působí místy až protivně.

Ale nejzábavnější věc předvedla Alena Shirmanova. Její "New York, New York", to bylo muzikálové číslo se vším všudy. Trapný divadlo, řek' jsem si na začátku. A pak jsem to Aleně žral i s navijákem. Hustý číslo s mnoha výkyvy nahoru a dolů. Překvapivě uvěřitelné a totálně dekadentní. A pak tu byla ještě Sabina Slepčíková. Milá a sympatická holka, a to je půlka úspěchu. Sladký sourozenecký pár, a to je druhá půlka. Pak nemůže vadit ani takové klišé jako Whitney Houston a navíc nezáživná balada "Run To You". Díky osobnosti Sabiny to ale vlastně fungovalo, a to i přesto, že většina zpěvaček tu zpívala mnohem energičtěji a zábavněji.

Nejvíce překvapivý je pak pro mne ale fakt, že bych finalistky vybíral velmi podobně, jako to nakonec dopadlo. Pokud by to bylo na mně, poslal bych do finále Sabinu Slepčíkovou, Emu Drobnou, Melindu Noákovou a Barboru Hazuchovou. A litoval bych, že se mi do pětice nevešla Alena Shirmanova.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY