Vítejte v "Mall", kde straší dvě třetiny Linkin Park

12.05.2015 08:00 - Pavel Parikrupa | foto: facebook interpreta

Celovečerní režijní debut Joe Hahna sice nezaznamenal kdovíjaký úspěch, ale soundtrack k filmu "Mall" za pozornost zcela jistě stojí. Pojďme spolu do obchodního domu, kde není nouze o napětí, úzkost a strach! Hudbu k této napínavé návštěvě vytvořily dvě třetiny Linkin Park.
7/10

Mall - Music From The Motion Picture

Skladby: White Noise, Jeff Walks, Mall Blueprint, Jeff Makes Observations, Mal Rx7, Barry's Story, Changing Room Tease, Danny In Police Car - Mal Gears Up, Mal Gives Barry Second Chance - Mal Unloads, Mall Carnage - Mal Stalked, It Goes Through, Cops Arrive, Danny's Lucky Day, Jeff Philosophizes To Donna, Jeff And Donna Connect, Jeff Trips In The Mirror, Adele And Danny In The Backseat, Mal Vs. Helicopter, Devil's Drop, TV Comes To Life - Mal And Jeff, The Last Line, Danny Goes Home, Dancer
Vydáno: 20.03.2015
Celkový čas: 48:21
Vydavatel: Warner Music
Divácká hodnocení na Rotten Tomatoes a ČSFD vyznívají pro drama "Mall" dost nelichotivě. Nám zde nepřísluší hodnotit film (naštěstí?), podíváme se na hudební složku díla. Režisér Joe Hahn, jinak známý světu jako ten, co roztáčí gramofony a mačká čudlíky u Linkin Park, při tvorbě soundtracku ke svému režijnímu dítku spolupracoval se svými kolegy z kapely (konkrétně to byli Chester Bennington, Dave Farrell a Mike Shinoda), nápomocen byl i bubeník kapely Deadsy Alec Puro.

Jak praví Wiki, hudba k filmu vznikala už od roku 2011 během nahrávání alb "Living Things", "Recharged" a "The Hunting Party". Demo ke skladbě "The Last Line" se zrodilo dokonce už v době desky "Minutes To Midnight" z roku 2007. Hahn má mimo jiné na starosti i vizuální prezentaci Linkin Park, režíruje klipy, takže spojení hudby a obrazu pro něj není žádná novinka. A my se ptáme - obstojí soundtrack i jako regulérní album pro poslech bez obrazového vjemu?

Odpověď je kladná. Fanouškům Linkin Park nabízí "Mall" skladby, jež by nedělaly ostudu ani na regulérní řadovce skupiny a uvádí ji v několika rozličných polohách. Úvodní "White Noise" disponuje hutným kytarovým riffem a brutálním Chesterovým zpěvem v refrénu, "It Goes Through" je silná věc vhodná klidně i na taneční parket a přijdou také slušné balady "Devil's Drop" a "The Last Line". Nepísňové položky vytvářejí docela skličující náladu. Pár ojedinělých paprsků naděje se prodírá skrz těžkou deku zmaru a bezmoci vytvořenou elektronickými plochami s věru nepříjemně ostrými hranami.

Na jeden romantický motiv (třeba "Adele And Danny In The Backseat") připadá několikrát více motivů temných, až strašidelných. Dá se vzpomenout na soundtrack "Danny The Boy" (Massive Attack k filmu "Unleashed" z roku 2004) nebo v nejsilnějších napínavých momentech na vrcholná díla žánru, oceňované soundtracky Trenta Reznora a Atticuse Rosse ("The Girl With Dragon Tattoo", "Gone Girl"). I když jejich kvalit přece jen úplně nedosahuje, umí "Mall" velmi kvalitně vyrobit působivě stísněnou atmosféru.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY