Japonsko můžeme vnímat jako progresivní zemi, co se týče vynálezů nových technologií, pokud jde ale o prodej hudby, zůstávají východoasijští úderníci trošku pozadu. Jsou totiž pořád věrní kompaktním diskům AKA cédéčkům.
Informace pro nás na základě obsáhlých analýz a statistik milostivě zpracovali naši kolegové z
magazínu Time. Prozradili například, že i přes neustálý obecný pokles prodejů hudby podíl alb prodaných v Japonsku na formátu CD tvoří 85 % (ve Švédsku, kde dominuje digitální prodej, je to - pro vaši informaci - 20 %).
"Japonsko je v tomhle ohledu naprosto a totálně unikátní," vyjádřil se k výsledkům náš a váš kamarád a předseda jednoho z největších vydavatelských konglomerátů
Universal Music Group - Lucian Grainge.
Čím to ale, že stříbrné kotoučky frčí zrovna v zemi vycházejícího slunce? Podle zmíněných kolegů z Timeu za to může kombinace tamějšího pohledu na trh, který digitální formáty považuje za podezřelé(!) s kulturou sběratelství, která má mezi Japonci a Japonkami dlouholetou tradici (proto se tam tolik daří různým reedicím, kompilacím a limitkám, FYI).
Hezké, byť smutné pro Spotify.