Audiovizuální výlet časem s Kraftwerk

14.07.2014 12:33 - Jaroslav Hrách | foto: facebook interpreta

Jedním z největších trháků letošního ročníku festivalu Bažant Pohoda byla účast německé legendy Kraftwerk. Přes čtyřicet let stará kapela, jež významně přispěla k vývoji elektronické hudby, se zastavila na trenčínském letišti, aby nám představila krásnou audiovizuální show.

Live: Kraftwerk

místo: Bažant Pohoda, Trenčín
datum: 10. července 2014

Kraftwerk
© nme.com
Nebylo by příliš fér vás připravit o reportáž z vystoupení světově proslulé legendy, jako je Kraftwerk. Průkopníci elektronické hudby z blízkého Německa přijeli se svými zázračnými mašinkami na Slovensko a stali se tak hlavními tvářemi letošního ročníku festivalu Bažant Pohoda. Pořadatelé nijak neotáleli a nejsilnější zbraň vytasili již během prvního dne festivalu, tedy ve čtvrtek. Nostalgické vzpomínání na oldschoolové elektro beaty nebylo to jediné, na co jsme se mohli těšit. Tím hlavním a nejočekávanějším tahákem byla 3D show, se kterou se Kraftwerk pyšní. Každý návštěvník tak při vstupu na půdu trenčínského letiště vyfasoval papírové 3D brýle v červeném obalu, který zdobil pěkný pixel art.

Prostor před hlavním pódiem začal pár minut před jedenáctou hodinou houstnout lidmi s bílými brýlemi na očích. Pódium bylo nachystané přesně tak, jak je u této německé legendy zvykem - čtyři malé stoly, každý pro jednoho člena kapely. Vše bylo připraveno pro následnou show. Kraftwerk měli vyhrazené dvě hodiny, během kterých stihli zahrát všechny své velké hity. Zazněly tak například "Radioactivity", "The Robots", "Tour De France", "Computer Love", nechyběla ani hymna pro všechny řidiče "Autobahn". Ne všechny projekce byly natolik vychytané a promyšlené, aby se úplně využil potenciál prostorového představení s 3D brýlemi. Vyloženě na škodu to však vůbec nebylo. Kraftwerk nás vzali na cestu do minulosti, na cestu, kde začali objevovat první elektronické zvuky a skládat futuristické melodie. Projekce v retro stylu se k oldschoolové hudbě hodily a jejich prostorová podoba za pomocí 3D brýlí byla jen třešničkou na dortu. Levitující noty a záběry auta na dálnici by se sice obešly bez brýlí, o to poutavější byly kosmické sondy či různé prostorové nápisy.

SOL, Kraftwerk, 19.8.2006, Pardubice small g
© Vladimír Komjati / musicserver.cz
Dvě hodiny však byly až přespříliš, a tak to někteří vzdali už v polovině, jiní odcházeli tak nějak průběžně a postupně prostor před pódiem prořídl. Alespoň byla možnost dostat se blíž a vychutnat si 3D projekci z co nejmenší vzdálenosti. Přesto by neuškodilo, kdyby se program vměstnal do hodiny a půl, případně jen do hodiny. "Autobahn" se dobře poslouchá za jízdy v autě jako kulisa, to samé platí i o skvělé sérii songů "Tour De France", ale naživo by bylo lepší hrát živěji a méně monotónně.

Kdo však vydržel, nemůže si na nic stěžovat. Kraftwerk dokázali, že i v současné době zvládnou odehrát příjemný koncert a přitom nás vzít na zajímavou exkurzi do počátků elektronické hudby.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY