Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Makrorecenze "The 20/20 Experience" Justina Timberlakea

Makrorecenze "The 20/20 Experience" Justina Timberlakea

Vydáno: 10.04.2013 14:30 v sekci Makrorecenze - Redakce

Po vydání "The 20/20 Experience" se ve velkém rozjely názorové vášně z různých pólů, ať už nadšení, či zklamání. Důležité však je, že Justin Timberlake je zpátky a díky singlům "Suit & Tie" a "Mirrors" je ho rázem všude plno. Ideální důvod pro naši další makrorecenzi, ve které hostuje i Ben Cristovao.

SDÍLET:    
Justin Timberlake - The 20/20 Experience
Když už si všichni mysleli, že se bude věnovat pouze herectví (namátkou filmy "Alpha Dog", "The Social Network" či "Vyměřený čas"), nadešel ten správný čas pro návrat Justina Timberlakea k muzice. Po ruce měl již osvědčeného Timbalanda, jedinou hostovačkou se ovšem stala ta v pilotním singlu "Suit & Tie" (Jay-Z). Nejprve nabídl krátké video s heslem "Jsem připravený," pak už bylo jasné, že čekání je u konce. "The 20/20 Experience" však ve světě neuvítala jen samá chvála, došlo i na rozpaky a u některých i zklamání. Jan Trávníček ale v hlavní recenzi na musicserveru nešetřil superlativy a udělil desce maximální počet bodů: "Nezbývá než konstatovat, že 'The 20/20 Experience' je komplexní, dobrodružnou, zábavnou, dotaženou a v mnoha směrech dokonalou hudební mozaikou, která se zapíše do historie. Pro svou hypnotickou dramatičnost a obrovský vnitřní náboj je její poslech zážitkem. Je to album, o kterém budete přemýšlet v práci, na které se budete těšit a u kterého si budete přát, aby nikdy neskončilo.".

V pohledu pětičlenné sestavy účastníků naší makrorecenze už se hodnocení tak vysoko nevyšplhalo. Nejvyšší známkou se stala osmička, ale padla i jedna šestka. Ve výsledku to dalo i tak příjemných sedmdesát dva procent. Osobitý, vlastní pohled na věc nám navíc poskytl i Ben Cristovao, který kromě své hudební kariéry, nyní napojené třeba na video k songu "Bomby", píše i sloupky o muzice pro české Bravo.


Petr Doupal - Překrásná nuda (8/10)
Vztah k interpretovi: Láska.

Nejlepší popové desky tohoto století? "Loose" a "FutureSex/LoveSounds". Pod oběma podepsaný Timbaland, který si však od té doby z elitního producenta pohoršil na docela zapomenutou postavičku mezi všemi těmi popdance beatmakery. Lze sedm let poté zopakovat geniálnost zvuku obou desek? Ne. Lze natočit překrásné album? Ano. Justin Timberlake a Timbaland se mimo zraky světa schovali do studia a výsledek, první volume "The 20/20 Experience", překvapil hudebně snad ještě více než fakt, že se milovaná postava showbusinessu konečně vrátila ke zpívání. A sakra, jak mu stále jde! JTho vokální výkon mě v několika momentech skoro nutil k potlesku (nebo nepovedené vlastní imitaci), čekání na nejoblíbenějšího zpěváka se vyplatilo. Na druhou stranu, album mému osobnímu vkusu v podstatě nelahodí. Chtěl jsem, aby navázalo na "My Love", "What Goes Around" nebo "Carry Out", ale "20/20" bohužel pro mě odkročilo od hiphopových a popově-tanečních prvků. Nečekal jsem, že budu JTho kritizovat, že zní tak neskutečně stylově, nóbl a elegantně. Všechny skladby jsou opravdu krásné, ale vlastně nudné a budu věřit, že s "Volume 2" se vrátí do klubů. Každopádně "Mirrors" je nejkrásnější skladba poslední doby a nejvíce ukazuje Justina, jakého mám rád, škoda, že oproti ostatním písním na desce ční až příliš.

Tomáš Parkan - Skvělý způsob, jak vzdát poctu legendám (8/10)
Vztah k interpretovi: Vím o něm, že je z 'NSync, natočil dvě alba a měl pár hitů.

Když jsem se poprvé zaposlouchal do "The 20/20 Experience", vnímal jsem jediné - Sakra, vždyť je to celé Prince! Četl jsem předtím o jeho vlivu, ale že deska bude až tak moc sálat malým géniem, to jsem tedy netušil. Je to tak silné, od tempa, hlasových postupů, tvorby melodie až po kombinaci vysokého a nízkého hlasu, že jsem měl chvíli cukání, zda nemám prolistovat Princovu diskografii a začít hledat ekvivalenty. Vykašlal jsem se na to a radši poslouchal dál a začal jsem objevovat další vlivy - Michaela Jacksona a jeho sestry Janet nebo třeba starších Boyz II Men. Je pravda, že jsem čekal od Justina větší invenci, ale pak jsem to hodil za hlavu. Beru to tak, že tímto skládá poklonu legendám černé populární hudby a dělá to naprosto skvěle. Ačkoli je styl de facto okopírovaný, JT do něj dává něco svého, něco bělošského, takže "20/20" ve výsledku nezní jako prachobyčejná imitace, ale naprosto svébytné, výborně natočené album, které bude mít své místo na nejrůznějších cenách a ve výročních hitparádách.

Pohled odjinud - Ben Cristovao

Ben Cristovao
Se dvěma alby, která patří mezi nejprodávanější pop/r'n'b alba všech dob a šesti cenami Grammy, které podtrhuji jejich kvalitu, je Justin Timberlake jedním z komerčně nejúspěšnějších zpěváků přelomu 20. a 21. století. Přesně s touto myšlenkou se nese i jeho nové neo-soulové album. Klidným loungeovým tempem a průměrnou stopáží songu sedm minut dává najevo, že už nemá potřebu dělat hudbu pro rádia nebo pro kluby a dělá muziku přesně podle toho, jak ji se svým dvorním producentem Timbalandem cítí. Navíc, tak jako v roce 2006 singlem a videoklipem "My Love" (z alba "FutureSex/LoveSounds") odstartoval celosvětový trend s vystrčenou košilí a otevřenou vestou, ukazuje teď ve svém novém klipu "Suit & Tie", že s pokračujícím věkem mění i styl a dospívá v moderního gentlemana, kterého vyobrazuje díky svým nově nabytým filmovým kontaktům (jak cinematicky, tak lyricky) - jako uhlazeného elegána v obleku, obklopeného stylovou choreografii a živými nástroji (btw. klip natočil David Fincher - režisér filmu "The Social Network"). Od alba tedy nečekejte klubové ani taneční hity, jak tomu bylo dříve, ale vesměs rytmickou soulovou hudbu s prvky jazzu, r'n'b, beatboxu a experimentalního samplingu, který je pro Timbalanda (jakožto hlavního producenta) typický. Pak vás album určitě nezklame a stejně jako já si sedmdesát minut JTho specifických výšek a falsetu užijete.

Tereza Vavroušková - Z brokolice na Crème brûlée (7/10)
Vztah k interpretovi: Na seznamu MUST SEE interpretů.

Koho by napadlo, že zpěvák tuctového boybandu s účesem ala brokolice bude jednou udávat trendy. Justin tenhle model "Vystupuj v primitivní kapele - poblázni fanynky - vystup z kapely - distancuj se od kapely - vydej skvělou sólovou desku" nejspíš pochytil od Robbieho Williamse a další jdou v jeho stopách (zdravíme Vojtu Dyka). Na "The 20/20 Experience" však Justin tentokrát trendy neudává. Nesnažil se ani o převratně inovativní přístup, ale spíše se vrátil ke kořenům, hraje si s rytmem, vrstvením samplů a neo-soulovou náladou. Jednotlivé tracky mají delší stopáž, jsou producentsky vymazlené a mají nezvykle propracovaná intra i outra. Tahle nahrávka tentokrát není o hitech, ale funguje jako jeden uzavřený celek. S ohledem na to, kolik let mu trvalo desku vykopnout, je to až s podivem, ale evidentně měl potřebu si vypiplat koncepční desku. I tak však singly "Suit & Tie" a "Mirrors" zaznamenaly celosvětový úspěch a Timberlake se na chvíli vrátil na plný úvazek z filmového do hudebního světa.

Justin Timberlake
© ET Online
Katka Guziurová - Mainstream pro náročnější (7/10)
Vztah k interpretovi: Není zpěváka, kterého bych adorovala více než jeho.

Rozpaky. To bylo to první po poslechu nové Justinovy desky. Hlavou mi lítala myšlenka, zda jsem se na celé album nepřetěšila. Po těch letech, kdy jsem s napětím čekala na každé šustnutí kolem jeho pěvecké kariéry, jsem si vlastně neuvědomila, co od Timberlakeovy nové desky čekám. Rozpaky ale pomalu střídá jemné nadšení a věřím, že euforických pocitů bude přibývat, protože "The 20/20 Experience" není typ alba, které byste si měli zamilovat s prvním poslechem. Je ale jediná věc, kterou neodbourám. Vadí mi to Justinovo 2v1, kdy se jedna píseň přelévá do druhé nebo je naopak nesmyslně roztahaná. Fungovalo to na "FutureSex/LoveSounds", ale tady mi to jednoduše nevoní. To, co mě naopak zaujalo, je, jak moc křehce a uvolněně celé album zní, nepřekypují z něj zbytečné efekty a překombinovanost. Líbí se mi, že se Justin vydal úplně jinou cestou, než jde prakticky celý mainstream, i když může některým trvat delší čas, než si svou cestu k tomuto albu proklestí.

Jakub Malar - Ach ta délka... (6/10)
Vztah k interpretovi: Sleduji ho v rámci jeho sólové kariéry.

JT má trochu smůlu. Kdyby jeho nejnovější album vyšlo tak před třemi lety, muselo by se mu dostat mnohem vřelejšího přijetí, než si zaslouží v roce 2013. Tenkrát jsme ještě netušili, že by někdo měl na to, natočit deset minut trvající r'n'b skladbu, která je dotažená jak po hudební, tak i textové stránce. Po loňském singlu "Pyramids" Franka Oceana již víme, že to možné je. V porovnání s progresivní generací současného r'n'b působí "The 20/20 Experience" pouze jako průměr. Při bližším zkoumání se nelze ubránit pocitu, že značné části materiálu chybí výrazné nápady (možná už nastal čas rozloučit se s Timbalandem?!). Toto je navíc ještě umocněno mnohdy zbytečně nataženou délkou skladeb. Dobrým příkladem je "Let The Groove Get In". Energickou skladbu jak z repertoáru Miami Sound Machine ubíjí téměř neustálé opakování stejné vokální linky, po čase téměř nesnesitelné. A co se týče textové složky nahrávky, ta je kapitolou samou pro sebe. Ne vše ale dopadlo úplně špatně. "Mirrors" by sice částečné zkrácení neuškodilo, ale i tak ji lze již nyní směle označit za jednoho z adeptů na pop singl roku. Stejně tak je velice podařená závěrečná psychedelická popina "Blue Ocean Floor". Snad alespoň tyto lze považovat jako příslib toho, že Justin stále má na to, vrátit se ke kvalitám prvních dvou alb.


Album: Justin Timberlake - The 20/20 Experience
Průměrné hodnocení: 7,2/10
Celkový čas: 70:02
Skladby: Pusher Love Girl, Suit & Tie (feat. Jay-Z), Don't Hold The Wall, Strawberry Bubble Gum, Tunnel Vision, Spaceship Coupe, That Girl, Let The Groove Get In, Mirrors, Blue Ocean Floor

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • Hranie sa na kvalitu, aneb... (Braňo, 10.04.2013 16:06) Reagovat

    Akosi neviem spracovať informáciu, za čo dostáva tento album nadrimerné hodnotenia?
    (prepis môjho pôvodného hodnotenia)

    V čase, keď skapíňa tradičné RnB, keď sa transformovalo do tanečného takmer až disco-remixového RnB (kde neviete rozoznať či je to remix alebo pôvodná skladba), som od Justina po pre mňa priemernom Future Sex albume..., že sa nebude opakovať ... a ono to nie je ďaleko...

    V prvých sekundách prvej skladby som sa nadchol, že konečne niečo, a potom prišlo to temto... - "1 2 3 a" "1 2 3 4 a" a divné hypervokály, kde výskanie potlačilo aký taký pocit štartu albumu..., najmä tá pomalosť skladby, ktorou by sa dalo kľudne uspávať kdesi ko koncu..., pričom tuctové/priemerné aranžmány som nebral vážne... ani v tej druhej polovici skladby...

    V druhej skladbe... to isté... "1 2 3 a" "1 2 3 a", ale oveľa svižnejšie, až som si povedal, že ... konečne to zrýchlilo..., no to výskanie ostalo..., Jay-Z-ho chápem ako pozlátený prívesok, ktorý Justin vônkoncom nepotrebuje, akože čo to malo znamenať...?

    Pri tretej skladbe som začal pochybovať o čom tento album asi je, ak tretina albumu a stále "1234 a" "1234 a", a stále tie ostravné aranžmány - šuch - ruch - buch...
    ????
    Opakované predely v tretej tretine už tretej skladby už skôr rušia dojem...

    V štvrtej skladbe som už vážne pochyboval, lebo som sa začal nudiť, akoby sa neskončila ani prvá skladba...

    Piata skladba aspoň trocha zrýchlila temto, ktoré... tými svojimi beatboxovými vsuvkami primomínali minulosť..., že sme to už predsa len počuli...

    V šiestej skladbe sa začalo to výskanie znova, pomalé tempo ma už len pripravilo na záver albumu, že sa musím donútiť ho dopučúvať...., znova to "1 2 3 a" "1 2 3 a"....
    Brrr....

    Sedmička začala výborne, ale po 30 sekundách znova tie 123a 123a.... šuch - buch....., preboha...., kde je tu invencia? Že by strata umeleckej súdnosti?
    A to som stále čakal niečo rýchle, pričom si budem pokyvovať nohami alebo hlavou do rytmu, kde v aute bude sprievodnou melódiou..., ale... chráň bůh niekedy počas noci....

    ... a zrazu, booom, osmička ma prebrala, len som mal pocit, že sa na 1 minútu niečo pokazilo-zaseklo, a prehrávanie sa opakuje..., zrazu to išlo ďalej...., ale.... asi skúsim napočítať, koľko krát sa opakovala jedna a tá istá fráza..., až to bolo otravné..., pri 8 minútach sa človek stratí..., a tá hudba/aranžmány a vokály s asi 100x sa pakujúcou frázou priam spôsobí hlavybolenie.

    Deviatka akokoľvek nech sa na ňu pripravým, a počúvam, proste totálny TRAPAS opakovať po dlhýh rokoch Cry Me a River, proste hudobný trapas (až by som povedal producenské profesionálne zlyhanie), ale istota, že to namotá ľudí... na spomienku, ale je to lacný trik, ktorý mnohí umelci robia opakovane na svojich albumoch...

    No a desiata skladba "nesklamala", trocha viac prirodzeného spevu, ale ten "vleklý" hudobný podmaz...., donebavolajúce....., a počúvať to 7,34 min. ????

    Celkovo je album slabý odvar predošlých, zbytočne siahodlhé skladby doslova zničili dojem z očakávania, tieto skladby sa hodia niekomu, kto je v hudonom biznise aspoň 30 rokov, a ak niečo nechce pokaziť, tak to vydá, aby sa nepovedalo..., ale Justin sa s producentmi chce hrať na akú umeleckú úroveň?

    JT týmto albumom nedokázal nič, nepriniesol nič nové (hoci, čo by asi mal? To sú tie očakávania....), len tuctovú hudbu a aranžmány, s ktorými sa vie pohrať kdejaký hudobník amatér, ktorý robí domáce remixi hitov..., viď YouTube...

    Rovnako ako Adele (čo je až nepochopiteľné kvôli čomu....), pri tomto albume je JT preceňovaný, a to maximálne.

    Výskanie si môže dovoliť tak akurát Prince, či kedysi Jackson, aj to iba v niektorých skladbách, nie na celom albume v každej skladbe...., kde je spev? (a pritom tu máme súťaže typu American Idol, či SuperStar, kde sú na doslova amatérov kladené vysoké nároky, no pri tomto albume by to zvládol nejeden z nich=je to ale JT, a má to mať punc niečoho výnimočného (?)).
    Snaha za každú cenu, zaobalené do dobrého/drahého promotion...., tento album bude podľa mňa mať status: poznám ale nepamätám.

    Žiadna skladba nie je na úrovni, aby bola zapamätania hodná, poslucháč sa stráca v tej záplave nudy, ani podľa názvu sa nedá presne dešifrovať: "ktorá skladba to bola?" (ok, možno iba dve výnimky).
    Rovnako na tom bol Robbie Williams, tiež ospevovaný pseudo nový Kráľ popu... (koľko že ich to už bolo?) a ... kto si spomenie aké jeho skladby mal za tých ostatných 10 rokov? Tiež bol za fešáka v obleku, tiež chce experimentovať s PSB, ale.... kde je dnes?

    Moje hodnotenie: 4/10

  • nee (Lada, 10.04.2013 17:37) Reagovat

    Mi se třeba album nelíbí. Roztahané a ukvičené. Ale jinak sound je dobrý.

  • lkjnm (Zoltan, 12.04.2013 19:58) Reagovat

    čistý Prince......... takmer každá skladba ako by bola napísaná ním........ neskutočné ako dokonale prebral jeho štýl

  • Nuda na úrovni. 5/5 (jankovarr, 12.04.2013 22:20) Reagovat

    Zůstává často v klišé jednotlivých stylů... nepřekvapí, neurazí.
    Příště bych rád víc překvapení. Blíž k melodické líbivosti.
    Nevím, kde se inpiroval na obal desky, ale v tomhle klipu to jina US kapela mela uz pred rokem. www.youtube.com/watch?v=91iXRMkmFbs&list=PLklcd4yDhZ-bKOccTaUxb4H1auV3vgjEg&index=1

    PS - zkritizujte někdo moji desku, prosim,: https://soundcloud.com/jankov-k/sets/p-ldeska-2012-1
    Jsem jen ubohý amatér - díky ;-)

    I když, kdyby existovala cena za poměr cena/výkon, aneb kolik penez a zapojených lidi stála deska... asi bych vyhrál skoro všechny :-).

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Three Days Grace, Bad Wolves, Malá sportovní hala, Praha, 19.10.2018
Naživo: Three Days Grace i Bad Wolves si potlesk z Prahy zasloužili A že to byl pořádný potlesk. Skandování "Three Days Grace! Three Days Grace! Three Days Grace!" se během večera už nedalo ani spočítat, jak často ho fanoušci vyvolávali. Evidentně potěšená kapela se jim za to odměnila výkonem, za... čtěte zde
Vydáno: 20.10.2018 10:38 v sekci Naživo
0
Manon Meurt, Altenburg 1964, Praha, 17.10.2018
Naživo: Tance smutných víl: Manon Meurt křtili album "MMXVIII" Manon Meurt rostou před očima. O jejich nové desce "MMXVIII" se určitě ještě nějakou dobu bude mluvit, posun je viditelný i v živé performanci. Působí sebejistě, jsou si vědomi svých předností. Altenburg 1964 si ve středu užil... čtěte zde
Vydáno: 19.10.2018 11:00 v sekci Naživo
0
Robin Mood - Jsem rád za každou příležitost, kde se můžu otrkat
Rozhovory: Robin Mood - Jsem rád za každou příležitost, kde se můžu otrkat Za jménem Robin Mood se skrývá producent, kytarista Eddie Stoilow a nově také zpěvák Jakub Lenz. Jeho nový pseudonym odkazuje na Robina Hooda ne náhodou. Sám říká: "Tak jako Robin Hood šířil dobro sekyrou, já ho šířím muzikou a... čtěte zde
Vydáno: 18.10.2018 12:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
0
Kodaline, Lucerna, Praha, 16.10.2018
Naživo: Kodaline teplotu v tradičně vyhřáté Lucerně nezvedli Irské pop-rockery Kodaline máme v České republice rádi. Hit "All I Want" zněl z mnoha dětských pokojíčků už před pěti lety a od té doby se skupinu naučili znát jak návštěvníci letních festivalů, tak i rádioví dramaturgové,... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 22:34 v sekci Naživo
1
Pohled do českých hitparád - 41. týden 2018
Twenty One Pilots triumfují s deskou "Trench", v rádiích díky Mirai a Lipovi boduje česká hudba Zatímco rádiím aktuálně kralují tuzemští interpreti, jako jsou Mirai a Lipo, v albovém žebříčku naopak září zahraniční hvězdy. Pomyslné zlato si mohou na krk pověsit Twenty One Pilots, kteří uspěli se žhavou novinkou... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 15:30 v sekci Novinky | České hitparády
1
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Ben Cristovao míří do O2 areny. Za rok v ní oslaví deset let kariéry (21.09.2018 16:58)
- Justin Timberlake vydá vlastní knihu. Slibuje úvahy i vtípky (14.08.2018 18:14)
- Justin Timberlake bude mít vlastní televizní kvíz (04.08.2018 10:59)
- Audio: Justin Timberlake chce být náš "Soulmate". Nemá ale (tradičně) čím zaujmout (05.07.2018 11:48)
- Post Malone má stále nejžádanější album, nesesadil ho ani Kanye West. Rádiím kraluje Lost Frequencies (13.06.2018 08:20)
- Z čela české albové hitparády cení zlaté zuby Yzomandias, rádia nejvíc vyhrávají Rudimental (09.05.2018 09:41)
- Makrorecenze: Makrorecenze "Man Of The Woods" Justina Timberlakea (16.02.2018 10:30)
- Muž z lesa Justin Timberlake pokácel českou hitparádu (13.02.2018 09:30)
- Recenze: Albu "Man Of The Woods" od Justina Timberlakea chybí k dokonalosti jediná věc (12.02.2018 00:53)
- Video: Justin Timberlake na Super Bowlu předvedl show stejně nudnou, jako je jeho nová deska (06.02.2018 08:13)

ALBUM TÝDNE 42/2018

Manon Meurt
MMXVIII

Každá doba potřebuje svoje básníky. Ty zasněné, zadumané osoby, které se citlivě noří do niter vlastních i cizích a dovedou dát tvar i v hloubce ukrytým emocím. Takoví jsou i rakovničtí Manon Meurt, kteří až nyní, po čtyřech letech od prvního EP, vydávají svůj regulérní debut "MMXVIII".

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

So 20.10.
Definition House: Bioday + Cubik + Tibiza (Roxy, Praha)
Po 22.10.
Yellowjackets (USA) (Metro Music Club, Brno)
Čt 25.10.
The Black Queen (USA) (Chapeau Rouge, Praha)
Čt 25.10.
Jason Derulo + Marcus&Martinus (Tipsport Arena, Praha)
Po 29.10.
Stu Larsen (AUS) + Natsuki Kurai (JAP) (Vila Štvanice, Praha)
Út 30.10.
Dirty Loops (SWE) (Metro Music Club, Brno)
Čt 01.11.
[loveit] sound: Metric (CAN) (Roxy, Praha)
Pá 02.11.
Our Last Night + Hands Like Houses + Hawthorne Heights + Jule Vera (Lucerna Music Bar, Praha)
Pá 02.11.
Akua Naru (USA/DE) (Rock Café, Praha)
St 07.11.
Lukas Rieger (DE) (Semilasso, Brno)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Beyoncé Lady Gaga Sia Coldplay Ewa Farna Kryštof The Cure Rihanna Adele Jananas Madonna AC/DC Debbi Pokáč Linkin Park Britney Spears Voxel Tomáš Klus Avril Lavigne Marilyn Manson
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2018 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver