Desmod vítali konec světa

03.03.2011 22:25 - Petr Adámek | foto: facebook interpreta

Stalo se celkem běžnou záležitostí, že čeští a slovenští interpreti jezdí do Anglie a Spojených států, aby tam své krajany potěšili rodným jazykem. Nejinak dopadla paradoxně i pražská zastávka slovenských Desmod. Češi vyrazili na Kajlí a Slováci hráli v Paláci Akropolis hlavně pro Slováky.

Live: Desmod

support: Hazydecay
místo: Palác Akropolis
datum: 2. března 2011

Desmod
© Slavo Tuček / desmod.sk
Desmod po patnácti letech existence usoudili, že uzrál čas pro první české turné. Vždyť doma jsou za hvězdy, tak proč konečně nezačít s krmením slávy také na západě? Pět slovenských Sláviků a sedm desek se jevilo jako dostatečný základ pro přivábení českého publika, ale v Paláci Akropolis to nakonec dopadlo trochu jinak. Jakkoliv je totiž Česko od slovenských hranic mnohem blíže než v úvodu zmíněné britské ostrovy nebo Amerika, efekt byl podobný a klubem toho večera zněla převážně slovenština.

Zatímco ve foyer sálu někteří jedinci obdivovali nebývale objemný merch kapely čítající i takové položky jako tanga, popelník nebo trsátka, v sále už chystali svá fidlátka (rozuměj podladěné kytary) Hazydecay. Olomoucká úderka, fungující na rok stejně dlouho jako Desmod, jim bude dělat společnost po většinu turné (litujme Hodonín, kde "předskočí" největší hudební omyl posledních let Embassy). Přestože je jejich hudební produkce nenáročnému pop-rocku vzdálená, před slušně zaplněným klubem uspěli. Během svého setu prezentovali zejména materiál z poslední nahrávky "Inochi" a když v závěru vystřihli skvěle riffovaný cover "Lady Carneval" z pera Karla Svobody, s úsměvem na tváři si zapařili úplně všichni. Jen prosím někdo vysvětlete zpěvákovi - mimochodem výtečnému zpěvákovi - Adamovi, že tričko se jménem své kapely si na vlastní koncert může obléknout jen zoufalec. A James Cole.

Desmod
© Slavo Tuček / desmod.sk
Někdo slovenskou partu označuje za rockovější No Name. Něco pravdy na tom jistě bude, obě party přibližuje přinejmenším poměrně jednoduchý a chvílemi samoúčelný hudební základ. Desmod však slavnější kolegy převyšují zejména na vokální úrovni. Kuly je zpěvák par excellence a bez ohledu na instrumentální dovednosti zbytku kapely je to právě on, kdo celou sestavu táhne nahoru. A co je podstatné - ať už vyzval ke sborovému zpěvu, nebo jen nevázaně promlouval, publikum mu zobalo z ruky.

Poslední desku s názvem "Vitajte na konci sveta" vypustila slovenská sestava loni v červnu, a člověk by tak čekal, že právě na ní bude celý koncert, potažmo celé turné, stát. Ne tak docela. Z novinky sice zazněly některé kousky - stejnojmenná "Vitajte na konci sveta", "Strom" nebo "Nemusíš sa báť" -, ale většinu prostoru vyplnily starší hitovky jako například "Kamenné ruže", "Čierna diera" nebo "Adrenalín stúpá". Došlo také na akustické intermezzo a v závěru na druhý cover večera v podobě pecky "Sweet Dreams", v originále od Marilyna Mansona (pardon Eurythmics).

Desmod jsou více než osobitá kapela hrající na prožitek, zruční hudební řemeslníci hrající na efekt. Komu to doposud uniklo, dostal jasný důkaz hned několikrát - třeba během aktuálního singlu "Za tebou". Ale co, každý je nějaký. A zaplněný a skvěle se bavící klub tenhle nedostatek evidentně neřešil.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY