Sperm, 3. den / Elektroakusticky

27.04.2010 22:54 - Luboš Svoboda | foto: facebook interpreta

Poslední den Sperm festivalu si udržel svoji dramaturgickou laťku vysoko. Příjemný audiovizuální pátek a náročnou elektronickou sobotu doplnila kytarově poslechová neděle, která hermeticky uzavřela tři druhy různých hudebních orgií v jednu ucelenou vzpomínku.

Live: Sperm Festival

Pause: Josiah Wolf, High Places, Why?
místo: MeetFactory, Praha
datum: 25. dubna 2010
Fotogalerie

První na řadě: Josiah Wolf, bubeník z Why? se svým sólovým folkovým projektem

josiah2
© Vojtěch Kolář
Josiah Wolf je bratr zpěváka Yoniho Wolfa z Why?. A oba jsou pekelně hudebně talentovaní. Možná by Josiah mohl v kapele dostat víc prostoru pro hlasový projev, než jen backvokály. Seděl na židli. Na klíně španělku s přidaným snímačem, u nohy kopák a hajtku s cinkátky a mincemi. Jeho intimní písničkářství mělo charizma. Pokud máte rádi křehký nápaditý folk, aktuální debut "Jet Lag", na kterém uslyšíte Josiaha i za dalšími nástroji, by vás určitě mělo zajímat.

Druzí na řadě: duo High Places, výšky, esoterie, dialog elektrických kytar

mary, sperm
© Vojtěch Kolář
High Places navštívili Prahu již před dvěma lety na hudebním programu FAMU festu. Jméno High Places odkazuje k horám, ke střechám, náhorním plošinám, místům, odkud je dobře vidět, kde jste nade všemi a se všemi si rozumíte. Umělecky vzdělaní Rob Barber a Mary Pearson ví moc dobře, co dělají, zajímá je hudba, performance a vizuální umění. Do svých zvukových zamyšlení vstřebávají vše.

Mary Pearson, křehká dívka s dlouhými blonďatými vlasy, hypnotizovala zkresleným vysokým vokálem. Na nohou měla ty roztomilé boty s knoflíky z posledního klipu "The Longets Shadow". Zněla, jako by zpívala z kopce do krajiny. High Places se zajímají o úryvky a ornamenty. Jejich hudba zní přírodně, přestože používají uměle znící zvuky. Udivují beaty, které zní jako sestavené ze zvuků džungle. Jsou syntetické a zároveň organické. Z úderů na bubenický pad se ozývá bžunk a ďunk místo břink a třesk. Jejich hudba se pohybuje někde mezi tancem, meditací a designem zvuku. Parnasistní turistika posledního alba High Places vs. Mankind ve střevících s knoflíky.

Třetí na řadě: písničkoví Why? jako hudební showmani

yoni, sperm
© Vojtěch Kolář
Když byli Why? naposledy na Sedmičce, zpěvák Yoni se moc neprojevoval. V neděli v MeetFactory se z něj stal showman a bavič. "Mám osobní Sperm Festival právě teď ve svých kalhotách," uvítal publikum. Hráli hlavně z poslední desky "Eskimo Snow", ale dali prostor i starším, hip hopem prorostlejším skladbám. Celý koncert měl ale písničkový ráz, stejně jako poslední album.

Kapela Why? je složená ze skvělých muzikantů, kteří už jsou dostatečně sehraní, aby si mohli dovolit na pódiu si trochu zaskotačit. Předvést pár neplánovaně/ plánovaných hudebních vtípků. Yoni si občas dovolil zazpívat něco spatra, vzápětí se sám sobě vysmát a hned součinně s celou kapelou rozjet refrén další písničky. Bylo z nich cítit, že to mají v malíku, jsou v nejlepší formě a porostou ještě hodně. Další deska bude událost. Snad bude ještě letos.

Sperm je u konce. Snad nebude příští rok zase výluka. Volba umístit festival do MeetFactory se vyplatila. Pro tofu na kari z místního bufetu bych vraždil. Čistý obraz a dobrý zvuk po celé hudební léto...


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY