A zase ty rybičky

14.02.2005 05:00 - Tomáš Parkan | foto: facebook interpreta

Film "Příběh žraloka", který je jakousi reakcí na veleúspěšný snímek studia Pixar "Hledá se Nemo", již nějaký čas brázdí česká kina. Na rozdíl od Nema, který provázel instrumentální soundtrack, producenti zvolili radši písničkovou podobu hudby provázející tento film.
5/10

Různí - Shark Tale (soundtrack)

Skladby: Sean Paul And Ziggy Marley - Three Little Birds, Christina Aguilera Feat. Missy Elliott - Car Wash, Justin Timberlake And Timbaland - Good Foot, Jojo - Secret Love, D-12 - Lies & Rumors, Mary J. Blige Feat. Will Smith - Got To Be Real, Avant - Can't Wait, Ludacris - Gold Digger, India Arie - Get It Together, The Pussycat Dolls - We Went As Far As We Felt Like Going, Fan 3 - Digits, Cheryl Lynn - Sweet Kind Of Life, Hans Zimmer - Some Of My Best Friends Are Sharks
Celkový čas: 50:38
Vydavatel: Universal
Žraloci na odvykací kůře, kteří tvrdí, že ryba je kamarád, ne jídlo, se nejspíš studiu Dreamworks zalíbily natolik, že natočilo odpověď na veleúspěšný film "Hledá se Nemo" s názvem "Příběh žraloka", kde ukazuje, že je vlastně vše jinak. A jinak tomu je i na soundtracku. Zatímco ten k "Hledá se Nemo" byl až na jednu výjimku instrumentální, zde je to přesně naopak. Ovšem už seznam skladeb je předzvěstí, že tento soundtrack není určen pro evropský či v podstatě pro žádný jiný trh, než je ten americký.

Když jsem poprvé slyšel tuhle desku, bylo mi jasné, že recenzi na ni měl spíš psát náš odborník na současné r'n'b a hip hop Karel Veselý. V podstatě zde nenajdete nic jiného než americkou produkci tohoto ražení. A při jeho poslechu jsem moc nechápal, proč jsou někteří "umělci" za oceánem tak populární. Začnu například novinkou Jojo, která je v poslední době považována za velký objev. Zatím jsem neslyšel její debut a po poslechu "Secret Love" se k tomu ani nechystám, protože zde se ukazuje jako tuctová zpěvačka, kterých po Státech běhá tisíce. Podobné to je s D-12, kteří pouze kopírují Eminema, což je na jednu stranu pochopitelné, však jsou z jeho stáje a on je členem, ale nemusí to být tak okaté. Nijak zvlášť mě neoslovil ani Ludacris s "Gold Digger", to samé by se dalo říct i o pseudo reggae Seana Paula a Ziggy Marleyho. Uplným extrémem je "Good Foot" Justina Timberlaka a Timbalanda, který zásadně přeskakuji.

Ale úplně vše špatně není. Jak to tak vypadá, na co Christina Aguilera sáhne, to se jí daří a každý její nový počin je sledován s velkou ostražitostí. A stejně je tomu i v případě výborné rytmické "Car Wash", jejíž kvalitu dokonce neshodila svojí přítomností ani Missy Elliott. Příjemným překvapením je výborný funky duet Mary J. Blige a Willa Smitha "Got To Be Real", který si pěkně hraje s dechy a vše doplňuje rap Smitha. "We Went As Far As We Felt" od skupiny The Pussycat Dolls sice evokuje vzpomínky na "Lady Marmelade", ale i přesto je to velice příjemný kousek. Rozhodně se neztratí i zvukově zajímavá "Digits" od skupiny fan_3, která teprve vystrkuje růžky na hudební scénu. Po poměrně dlouhé době můžete na tomto soundtracku slyšet Cheryl Lynn. Její "Sweet Kind Of Life" v trošku starším pojetí, než je nyní zvykem, patří zcela jistě k tomu nejlepšímu na desce.

Na "Shark Tale" je krásně vidět, jak moc se Amerika hudebně vzdálila zbytku světa. Upřímně řečeno, na jedno album je té Ameriky přespříliš a obzvláště je to překvapující u alba tohoto typu. Nicméně jako na většině podobných desek, i zde najdeme lepší a horší věci, otázkou tedy spíše zůstává, jestli se vám líbí současná americká produkce či nikoliv. Podle toho se vám bude líbit či nelíbit i tento soundtrack.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY